شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#رئیس جمهور

قطع سخنرانی ضدترامپیِ بایدن در گردهمایی انتخاباتی/ فرد معترض: تو انتخابات را دزدیدی

قطع سخنرانی ضدترامپیِ بایدن در گردهمایی انتخاباتی/ فرد معترض: تو انتخابات را دزدیدی

در میانه سخنرانی انتخاباتیِ بایدن فردی معترض، با فریاد خود اظهارات رئیس جمهور آمریکا را برای دقایقی قطع کرد و گفت: تو انتخابات را دزدیدی!

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه در حالی که اولین گردهمایی سیاسی خود را در آستانه انتخابات نوامبر برگزار کرد، برای توصیف جمهوریخواهان متحد ترامپ ، سخنانی تند بیان و این گروه را به پذیرش خشونت و نفرت متهم کرد.

بایدن گفت: جمهوریخواهان MAGA (معتقد به بازگرداندن عظمت آمریکا ) فقط حقوق شخصی و امنیت اقتصادی ما را تهدید نمی کنند. آنها تهدیدی برای دموکراسی ما هستند.

بایدن که یک تور ساحل به ساحل را آغاز کرده است، به دنبال جلب حمایت نامزدهای دموکرات و جلوگیری از بدست گرفتن کنترل کنگره توسط جمهوریخواهان با استفاده از شیوه تبلیغ اختلافات شدید بین دو حزب اصلی آمریکا است.

بایدن در مراسم کمیته ملی حزب دموکرات که در دبیرستانی در حومه واشنگتن با شرکت چند هزار نفر برگزار شد گفت: افرادی از شما که عاشق این کشور هستید اعم از دموکرات ها، افراد مستقل و اعضای عادی حزب جمهوریخواه ، باید برای نجات آمریکا نسبت به جمهوریخواهان ماگا که در حال از بین بردن آمریکا هستند قوی تر، مصمم تر و متعهد تر باشید.

بایدن همچنین قول داد در صورتی که حزب وی پس از انتخابات میاندوره ای کنترل کنگره را در اختیار بگیرد، مالکیت سلاح های تهاجمی را ممنوع کند.

در میانه سخنرانی بایدن فردی معترض، با فریاد اعتراض آمیز خود اظهارات رئیس جمهور آمریکا را برای دقایقی قطع کرد.

بر اساس این گزارش،‌ فرد معترض از میان جمعیت فریاد زد: شما انتخابات را دزدیدید.

 

 

به نظر می رسد این اعتراض ها به دنبال بروز سخنانی دال بر تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده که در راس این معترضان دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق قرار دارد.

جمهوریخواهان امیدوارند با سوار شدن بر موج نارضایتی رای دهندگان به علت تورم، در انتخابات کنگره آمریکا در ماه نوامبر پیروز شوند. تاریخ هم چنین چیزی را نشان داده است به طوری که حزبی که کنترل کاخ سفید را در دست دارد معمولا کرسی های کنگره را در نخستین انتخابات میان دوره ای از دست می دهد.

اما بایدن پیش از برگزاری این تجمع با حامیان مالی حزب دموکرات برای جمع آوری یک میلیون دلار کمک دیدار کرد.

تحلیلگران سیاسی پیش بینی می کنند جمهوریخواهان، بخت زیادی برای بدست گرفتن مجلس نمایندگان و احتمالاً سنا داشته باشند.

دموکرات ها، اکثریت شکننده ای در مجلس نمایندگان دارند و مجلس سنا به طور مساوی بین جمهوریخواهان و سنا تقسیم شده است. حضور معاون رئیس جمهور آمریکا در سنا موجب شده است دموکرات ها اکثریت را در این مجلس در اختیار داشته باشند.

اگر جمهوریخواهان کنترل یکی از مجالس یا هر دو مجلس آمریکا را در دست بگیرند ، می توانند در خصوص اقدامات بایدن برای تصویب قوانین در نیمه دوم دوره ریاست جمهوری وی کارشکنی کنند. شکست سنگین در انتخابات میاندوره ای دو مجلس آمریکا همچنین می تواند موجب افزایش تردیدها در این باره شود که آیا بایدن 79 ساله باید برای انتخاب مجدد در انتخابات سال 2024 شرکت کند یا باید این سمت را به نسل جوان تر واگذار کند.