شهر خبر

پایان هفتمین دور از مسابقات بین‌المللی «جام دریا» در باکو

پایان هفتمین دور از مسابقات بین‌المللی «جام دریا» در باکو

هفتمین دور از مسابقات بین‌المللی «جام دریا» با حضور ۴ کشور حاشیه‌ خزر در باکو به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفتمین دور از مسابقات بین‌المللی «جام دریا» با حضور ۴ کشور حاشیه خزر در باکو به کار خود پایان داد و تیم‌های برتر نیروهای دریایی ۴ کشور، ایران، روسیه، قزاقستان و جمهوری آذربایجان، متشکل از ۳۰۰ ورزشکار با ۸ ناو جنگی پس از حدود ۱۰ روز رقابت، در رشته‌های مختلف معرفی شدند.

دریادلان کشورمان در رشته مهار بویه با رکوردشکنی در کسب امتیازات دوره‌های هفت‌گانه در سکوی نخست ایستادند و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان به رتبه‌های دوم تا چهارم بسنده کردند.

تیم ایران در رشته تیراندازی به هدف سطحی توانست مقام اول را کسب کند و کشورهای روسیه، جمهوری آذربایجان و قزاقستان به ترتیب دوم تا چهارم شدند.

همچنین در رشته تیراندازی به هدف هوایی، تیم کشورمان پس از روسیه مقام دوم را کسب کرد و تیم میزبان سوم و قزاقستان چهارم شد.

ورزشکاران کشورمان در دو رشته کنترل صدمات و بقاء در دریا به مقام سوم اکتفا کردند و تیم‌های جمهوری آذربایجان و روسیه اول شدند و قزاقستان در رتبه چهارم ایستاد.

در رشته ورزشی تیراندازی به مین نیز ورزشکاران تیم کشورمان چهارم شدند و روسیه اول، جمهوری آذربایجان دوم و قزاقستان سوم شد.

گفتنی است مسابقات در ۶ بخش تخصصی شامل بخش شناوری مراحل تیراندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات با حضور یگان‌های ۴ کشور در بندر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

تیم اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۷۸ ورزشکار با ۲ ناو موشک‌انداز ایرانی «پیکان» و «جوشن» در این مسابقات حضور داشت.

حفظ و تقویت صلح و امنیت در دریای خزر، مبارزه مشترک با تروریست و با تاکید بر توانمندی‌های نظامی کشورهای حاشیه خزر از اهداف برگزاری مسابقات اعلام شده است.