شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزیر نیرو

برنامه ریزی وزیر نیرو برای عدم خاموشی در تابستان سال‌جاری

برنامه ریزی وزیر نیرو برای عدم خاموشی در تابستان سال‌جاری

سخنگوی صنعت برق گفت: طرح تغییر ساعت کاری ادارات که برای عبور از دوره اوج مصرف برق در تابستان اجرا شد، کاهش هزار مگاواتی مصرف برق را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق، با حضور در رسانه ملی در خصوص عدم خاموشی در تابستان اظهار کرد: از خاموشی های سال گذشته عبرت گرفتیم و برای تابستان ۱۴۰۱ برنامه ریزی کردیم و وزیر نیرو قول دادند که تابستان بدون خاموشی داشته باشیم.

وی افزود: همچنین برنامه ریزی شد تا ۶۰۰۰ واحد نیروگاهی در مدار قرار گیرد و تعمیرات نیروگاهی در اولویت باشد، چرا که در سال های اخیر تعمیرات در بعضی اوقات تا تیر ماه طول می‌کشید اما در دولت سیزدهم این تعمیرات تا اردیبهشت ماه زمان برد و این یک موفقیت است.

رجبی مشهدی گفت: با واحد های صنعتی گفتگو کردیم و قرار بر این شد تا دو شبانه روز در هفته با وزارت نیرو همکاری کنند و در ساعت اوج مصرف 440 واحد صنعتی بزرگ تعمیرات خود را انجام دهند که این همکاری باعث شد حدود 14 درصد در دوره اوج مصرف برق بیشتری تحویل واحد های صنعتی بدهم.

سخنگوی صنعت برق گفت: طرح تغییر ساعت کاری ادارات یکی از مجموعه اقداماتی بود که برای عبور از دوره اوج مصرف برق در تابستان و تامین برق پایدار مشترکان اجرا شد و کاهش هزار مگاواتی مصرف برق را به دنبال داشت.

وی ادامه داد: کوتاه شدن زمان کاری ادارات به منظور از مدار خارج شدن زود هنگام وسایل سرمایشی، کاهش مصرف برق و در نتیجه تامین برق پایدار سایر مشترکان به درخواست وزارت نیرو تنظیم و با مصوبه هیئت وزیران اجرا شد که با کاهشی شدن دمای هوا اجرای این طرح متوقف و بر اساس مصوبه هیئت وزیران، از پنجم شهریور ماه ساعت کاری ادارات به روال گذشته باز خواهد گشت.

انتهای پیام/