شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ملک#وزیر نفت#وزارت#رئیسی

وزیر نفت دولت رئیسی فکر می‌کند وزارت نفت ملک آبا و اجدادی اوست

اعتمادآنلاین|

ناصر دانشفر در یادداشتی تحت عنوان «دورهٔ قاجار هم دولت اینگونه اداره نمی شد.» نوشت:

جناب اوجی وزیر نفت جمهوری اسلامی اخیرٱ در مصاحبه با شبکه افق افاضاتی فرموده اند که اگر بپذیریم روال مجلس انقلابی در مواجهه با فولاد مبارکه یک حرکت سیستمی است، همین الان باید استیضاح ایشان را کلید بزند.

این آقا که گمان کرده وزارت نفت ملک آبا و اجدادی اوست، به صراحت اعلام می کند که تا کنون چهارده هزار میلیارد از منابع این وزارتخانه را به کارهای عام المنفعه اختصاص داده است. 

شوربختانه توضیح می دهد که این وجه برای اموری به مانند آب رسانی، تآسیس بیمارستان، تجهیزات بیمارستانی، آموزش، راه سازی، کمک به کمیته امداد و  سازمان بهزیستی و احتمالا دهها محل دیگر هزینه شده است.

بدیهی است که این موضوع یا از اختیارات ایشان است که وای بر این مملکت، شک ندارم که در نظام پیشین هم جز اعلیحضرت همایونی چنین دست بازی نداشته است. شگفت آور نیست که وزیر نفت راه سازی کند و وزیر راه احتمالاً به امر بازاریابی برای نفت و گاز مشغول باشد؟ اگر قرار است هر که در هر مسئولیتی در هر زمینه ای به امر خدمت رسانی همت گمارد که چه نیاز به تشکیل این همه وزارتخانه. درست است که شیوهٔ ادارهٔ مملکت نقایص فراوانی دارد، اما فکر نمی کنم اینقدرها هم بی حساب و کتاب شده باشد. اصولاً نفس تقسیم کار در حوزه های تخصصی دلیل اصلی شکل گیری هیئت دولت است والا که به قول میر دربند یک کیسهٔ پول در اختیار رئیس دولت قرار می دادند تا ایشان بسته به تشخیص خود دست در آن کرده، بذل و بخشش می فرمودند.

بندهٔ حقیر اعتقاد دارد که شرح وظایف تک تک وزارتخانه ها مشخص است و اینگونه هیئتی عمل کردن تنها به دلیل کارنابلدی و ناآشنایی جناب اوجی با نظام اداری کشور است. همچنین این اعترافات تلویزیونی دلیل قطعی تخلف ایشان از وظایف محوله است و لذا بر مجلس انقلابی است که سریع، فوری انقلابی او را استیضاح نماید.

نمایندگان انقلابی باور کنید که پذیرش این توصیه به صلاح خودتان است، چرا که چند سال دیگر که احتمالا جایتان را به مخالفان خود خواهید داد، حداقل نظاره گر آن نیستید که نتیجهٔ تحقیق و تفحص مجلس بعدی تخلف چند همت همت میلاردی وزارت نفت است.