شهر خبر

کاخ سفید:

بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند

بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند

کاخ سفید به صورت رسمی اعلام کرد که بایدن در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جوبایدن»، رئیس جمهور آمریکا امسال در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد. در همین ارتباط نیز سرویس مطبوعاتی کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در ۱۸ سپتامبر به نیویورک سفر می‌کند.

دفتر مطبوعاتی کاخ سفید روز پنجشنبه گفت: جو بایدن در ماه سپتامبر برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت.

رئیس جمهور آمریکا در حالی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضور خواهد یافت که پیشتر برخی کشورهای دیگر نیز در اینن ارتباط اظهارنظر کرده بودند. از جمله در روسیه دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین دوشنبه شب در پاسخ به اینکه آیا پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت خواهد کرد یا خیر؟ گفت: خیر، سفر و سخنرانی برای پوتین برنامه ریزی نشده و قرار است سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه، هیأت مقامات بلندپایه مسکو را در مجمع عمومی رهبری کند.

در ایران نیز، «علی بهادری جهرمی»، سخنگوی دولت در نشست خبری خود در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهوری در نشست عمومی سازمان ملل متحد حضور خواهد یافت یا خیر، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های مقدماتی برای این امر صورت گرفته است. پیشتر «مایک پمپئو»؛ وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در دولت ترامپ با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران، نسبت به صدور روادید برای رئیس جمهور ایران جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داده و از دولت آمریکا خواسته بود تا از انجام دادن این کار خودداری کند.

هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) آغاز خواهد شد و رهبران ۱۹۳ کشور در این اجلاس شرکت خواهند کرد.