شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#غول
تصویر

فسیل | فسیل دندان

پسر بچه هشت ساله فسیل چند میلیون ساله دندان یک کوسه غول پیکر را پیدا کرد + عکس

این پسر بچه دندان 12 سانتی‌متری کوسه‌ای را پیدا کرده که مدت‌ها پیش منقرض شده است.

پسر بچه هشت ساله فسیل چند میلیون ساله دندان یک کوسه غول پیکر را پیدا کرد + عکس

فسیل دندان

یک پسر بچه هشت ساله به نام «رایلی گریسلی» در ایالت کارولینای جنوبی فسیل دندان غول‌آسای یک موجود ماقبل تاریخ را پیدا کرده که متعلق به یک کوسه گوشی‌دندان به نام Angustidens است. رایلی این فسیل دندان را در مسافرتی خانوادگی به ساحل میرتل پیدا کرد.

این پسر بچه دندان 12 سانتی‌متری کوسه‌ای را پیدا کرده که مدت‌ها پیش منقرض شده است. البته این اکتشاف کاملا هم تصادفی نبوده و رایلی در حین یک جور اردوی کشف فسیل در نزدیکی سامرویل این دندان را پیدا کرده است.

گروه اردوهای کشف فسیل پالمتو (PEE) در پستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «این کشف به‌طور حتم کشفی برای تمام زندگی او خواهد بود. این مرد جوان دندان 12 سانتی‌متری Angustiden را در یک لایه سخت ماسه‌ای پیدا کرد.»

Shark-tooth-2-1024x768

این گروه می‌گوید اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، کشف یک دندان Angustiden بزرگ‌تر از 10 سانتی‌متر معادل کشف دندان 15 سانتی‌متری مگالودون است. پس این دندان 12 سانتی‌متری را می‌توان هم‌تراز با یک دندان 16.5 سانتی‌متری مگالودون در نظر گرفت.

خبر اکتشاف رایلی گریسلی در شبکه اجتماعی فیسبوک با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده و لایک‌های زیادی دریافت کرده است. یکی از کاربران در این باره نوشت: «دیرینه‌شناس آینده خود را بنگرید! آفرین مرد جوان!»

«جاستین گریسلی»، پدر رایلی می‌گوید پسرش یک ماهی‌گیر مشتاق است که البته به علم و فعالیت‌های بیرون از خانه هم علاقه فراوانی دارد. او افزود: «ما هر سال تابستان به ساحل میرتل می‌رویم، بنابراین از زمانی که رایلی و برادرش کالین شروع به راه رفتن کردند، جستجو به دنبال این گنجینه‌ها را در ساحل آغاز کردیم.»

منبع: شبکه راوی