شهر خبر

سینا کلهر: حضور زنان در ورزشگاه آزادی اتفاق خوبی بود

سینا کلهر: حضور زنان در ورزشگاه آزادی اتفاق خوبی بود

کلهر که برای تماشای دیدار استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی حضور داشت در خصوص حضور بانوان در این بازی، گفت: اتفاق خیلی خوبی بود و از قبل گفته بودیم که به‌زودی رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سینا کلهر، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان درباره اعلام رشته‌های منتقل شده به فدراسیون جدید التاسیس آمادگی جسمانی اظهار داشت: تمام کمیته‌هایی که به فدراسیون آمادگی جسمانی منتقل شده، کمیته‌هایی بوده که در فدراسیون ورزش‌ های همگانی زیر مجموعه آمادگی جسمانی سازماندهی شده بود.

کلهر افزود: با این تصمیم به تشخیص فدراسیون ورزش‌های همگانی احترام گذاشتیم. این فدراسیون قبل از تفکیک صورت گرفته، سه سازمان داشت که ذیل سازمان آمادگی جسمانی همین رشته‌هایی قرار داشتند که الان به فدراسیون جدید آمادگی جسمانی منتقل شده‌اند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش درباره اینکه برخی معتقدند رشته پیاده‌روی باید زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی باشد نه آمادگی جسمانی، خاطرنشان کرد: فدراسیون آمادگی جسمانی از فدراسیون‌های حوزه همگانی است و این فدراسیون قرار نیست در حوزه قهرمانی وارد شود. اگر بررسی و کارشناسی‌ها نشان دهد که پیاده‌روی یا برخی رشته‌های دیگر تناسب بیشتری با فدراسیون ورزش‌های همگانی دارد، جابه‌جا خواهند شد و هیچ قطعیتی وجود ندارد.

وی درباره اینکه تفکیک فدراسیون ورزش‌های همگانی ممکن است باعث از هم‌پاشیدگی این مجموعه شود، گفت: اصلا اینطور نیست، این اتفاق باعث می‌شود رشته‌های دیگر فدراسیون ورزش‌های همگانی فعال‌تر شوند و قدرتمندتر پیش بروند. حضور رشته آمادگی جسمانی در فدراسیون ورزش‌های همگانی سبب شده بود به بقیه رشته‌های زیرمجموعه این فدراسیون بی‌توجهی شود و ظرفیت‌های آن فعال نشود و همه چیز تحت‌الشعاع این رشته بود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش تصریح کرد: به همین خاطر این اتفاق حتما کمک می‌کند که فدراسیون ورزش‌های همگانی هم قدرتمندتر شود. ما حامی این فدراسیون هستیم و با قدرت از آنها حمایت می‌کنیم و در آینده نزدیک خواهید دید که این اتفاق به نفع فدراسیون ورزش‌های همگانی هم شده است.

کلهر که برای تماشای دیدار استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی حضور داشت در خصوص حضور بانوان در این بازی، گفت: اتفاق خیلی خوبی بود و از قبل گفته بودیم که به‌زودی رخ می‌دهد. امیدوارم این حضور مانند الان به فضای فرهنگی ورزشگاه کمک کند. حاضر بودن بانوان باعث شد اتفاق خوبی در رفتار تماشاگران بیفتد و از این جهت خوشحال هستیم. امیدواریم در آینده، امکانات و خدمات موردنیاز سکوها تامین شود. مطابق چیزی که به‌صورت رسمی اعلام شده، ورزشگاه آزادی ورزشگاه معیار است و هر شهری استادیومی با این شرایط، یعنی سکوها و ورود و خروج تفکیک شده، خدمات ویژه و کانون فعال هواداران داشته باشد، تیم ما شرایطش را بررسی می‌کند. باید ببینیم امکانات لازم در ورزشگاه‌ها فراهم است یا خیر.

وی افزود: ورزشگاه‌ها در برخی شهرها مانند تهران، خارج از شهر هستند و مشکل نور، حمل‌ونقل و پارکینگ داریم. هر شهری چنین زیرساخت‌هایی داشته باشد، بانوان هوادار می‌توانند به ورزشگاه بروند. شعارهای بانوان در نیمه اول خیلی عالی بود. آنها به آقایان یاد دادند چگونه می‌شود طرفدار بود و بی‌ادبی نکرد. امیدوارم این بازی نمونه‌ای شود و به نظرم نیروی کمکی برای فرهنگی‌تر شدن محیط ورزشگاه‌ها پیدا کرده‌ایم. البته برای مقام و منزلت زنان، باید جایگاه بانوان بهتر از آقایان باشد.

کلهر درباره بلیت‌های اهداشده جام جهانی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می‌شود فدراسیون ۱۷ هزار بلیت فروخته، درست است. فدراسیون سه هزار و ۵۰۰ بلیت متعلق به خانواده فوتبال، میان پیشکسوتان توزیع می‌کند. قطر دو هزار بلیت جدید به ایرانیان اختصاص داده است که شرایط ویژه‌ای دارد. اگر شرایط محقق شود، بخشی از این بلیت‌ها در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. حضور مدیران سیاسی هم ساز و کار جداگانه‌ای دارد و ارتباطی با وزارت ورزش یا فدراسیون ندارد.

انتهای پیام/