شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#برزیل#لهستان

لهستان در اندیشه هت تریک/ عقاب‌ها به رکورد ایتالیا و برزیل می‌رسند؟

لهستان در اندیشه هت تریک/ عقاب‌ها به رکورد ایتالیا و برزیل می‌رسند؟

تیم ملی والیبال لهستان در بیستمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در اندیشه کسب مدال طلا است تا به رکورد سه قهرمانی متوالی ایتالیا و برزیل برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا، تیم ملی والیبال لهستان به عنوان میزبان مشترک رقابت‌های قهرمانی جهان، به دنبال این است که سومین تیمی در طول تاریخ باشد که به سه مدال طلای متوالی در این پیکارها دست پیدا کند.

لهستانی‌ها که اولین عنوان جهانی خود را در سال 1974 به دست آوردند، در سال‌های 2014 و 2018 نیز روی سکوی قهرمانی ایستادند و حالا پس از کسب مدال برنز لیگ ملت‌ها 2022 و عنوان نخست مسابقات جام واگنر مصمم هستند تا سومین تیمی باشند که سه دوره متوالی در مسابقات قهرمانی جهان به مدال طلا می‌رسد.

پس از نسل طلایی ایتالیا با حضور ستاره‌هایی همچون ساموئله پاپی، مارکو براچی، آندره آ گاردینی، آندره آ جیانی و فردیناندو دجورجی در سال های 1990، 1994 و 1998 توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد، هیچ تیمی نتوانسته بود هت تریک کرده و این عنوان را تکرار کند.

سه دوره بعدی تحت سلطه برزیل بود؛ جیبا، دانته و رودریگائو سانتانا ستاره هایی بودند که همراه با برزیل موفق شدند در سال‌های 2002، 2006 و 2010 به مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان دست پیدا کنند.

اگر لهستان، صدرنشین حال حاضر رنکینگ فدراسیون جهانی موفق شود در سال 2022 عنوان قهرمانی را کسب کند، می تواند بعد از ایتالیا و برزیل نام خود را جاودانه کند، اما این تیم با تیمی که در سال 2014 قهرمان جهان شد، بسیار متفاوت است.

در حالی که ستاره کوباییِ لهستانی ها یعنی ویلفردو لئون پس از عمل جراحی زانو دوران نقاهت خود را سپری می‌کند، گربیچ تصمیم گرفت تا از بازیکنانی هموچون یانوش و لوماچ، کورک، لوکاس کاچمارک، فورنال، بارتوش کولک، کامیل سمنیوک، الکساندر اشلیوکا، بیچانسکی استفاده کند.

با ارزش‌ترین بازیکن لهستان در سال 2018، یعنی کورک هم اکنون 31 ساله است و با غیبت لئون و پس از بازنشستگی کوبیاک حالا به عنوان یک مهره اصلی به شمار می‌رود. او حالا سلاح اصلی تهاجمی لهستانی‌ها در رقابت‌های قهرمانی جهان است.

لهستان در چند سال گذشته موفقیت‌های زیادی در سطح بین المللی داشته است. آنها در سه دوره گذشته لیگ ملت‌های والیبال (نقره 2021 و برنز 2019 و 2022) را کسب کردند. آنها همچنین نقره جام جهانی 2019 و برنز قهرمانی اروپا 2019 و 2021 را به دست آوردند.

گربیچ و تیمش در این دوره از بازی‌ها یک مزیت بزرگ دارند و آن هم بازی در خانه و استفاده از شرایط میزبانی است. آنها این دوره از مسابقات را در شهر کاتوویتسه آغاز خواهند کرد و می توانند تا پایان این دوره از پیکارها در کشور خود باقی بمانند.

لهستانی ها در مرحله گروهی این دوره مسابقات در گروه C با تیم‌های بلغارستان، مکزیک و آمریکا همگروه است. آنها پیش از حضور در این رویدادها در جام واگنر با تیم‌های صربستان، آرژانتین و ایران بازی کردند و با کسب سه پیروزی قاطع 3 بر صفر عنوان قهرمانی را به دست آوردند. پس از آن هم در یک دیدار دوستانه با نتیجه 4 بر صفر آرژانتین را شکست دادند.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان سال ۲۰۲۲ با حضور 24 تیم از چهارم تا بیستم شهریور به میزبانی دو کشور لهستان و اسلوونی برگزار خواهد شد.

مرحله مقدماتی این رقابت‌ها از روز جمعه چهارم شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت شش روز (نهم شهریورماه) با برگزاری 36 مسابقه ادامه خواهد داشت و پس از این مرحله هشت تیم از دور رقابت‌ها کنار خواهند رفت.

انتهای پیام/