شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#برجام#قیمت نفت

افزایش قیمت نفت پس از ارائه پاسخ آمریکا به پیش‌نویس احیای برجام

واکنش آمریکا به پاسخ ایران به پیش‌نویس احیای برجام منجر به افزایش قیمت نفت در ساعات پایانی چهارشنبه شد.

اعتمادآنلاین|

پس از اعلام ایالات متحده مبنی بر اینکه این کشور به پاسخ ایران به پیش‌نویس توافق احیای برجام امتیازات بیشتری نمی‌دهد، قیمت نفت در پایان روز گذشته -چهارشنبه- افزایش یافت. 

به گزارش ایلنا، ایران پیشتر اعلام کرده بود که پاسخ آمریکا به متن نهایی اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تهران با قدرت‌های جهان را دریافت کرده است. 

در ساعات پایانی چهارشنبه، هر بشکه نفت برنت ۱ دلار و ۱۰ سنت افزایش یافت و به ۱۰۰ دلار و ۲۲ سنت رسید، در حالی که نفت خام آمریکا با ۱.۱۵ دلار افزایش، به ۹۴ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. 

وزیر انرژی عربستان سعودی در طول هفته جاری از احتمال کاهش تولیدات کشورهای عضو اوپک خبر داده بود. 

پس از گفته‌های وزیر انرژی عربستان، منابع آگاه در اوپک در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کردند که کاهش تولیدات کشورهای عضو این سازمان احتمالاً با بازگشت نفت ایران به بازار، در صورت توافق تهران با قدرت‌ها جهانی، مصادف خواهد شد. 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته _چهارشنبه- اعلام کرد که این کشور پاسخ خود به موضع ایران در خصوص مذاکرات احیای برجام را به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.

وی افزود: «بررسی‌های ما در خصوص مواضع ایران به پایان رسیده است. امروز به اتحادیه اروپا پاسخ دادیم.»

پیش از این، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات رفع تحریم، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها طی عصر چهارشنبه خبر داد.

وی ادامه داد: بررسی دقیق نظرات طرف آمریکایی آغاز شده و جمهوری اسلامی ایران پس از تکمیل بررسی‌ها، نظرات خود در این رابطه را به هماهنگ‌کننده اعلام خواهد کرد.