شهر خبر

عملکرد دولت در استان البرز / شناسایی ۱۷۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان

عملکرد دولت در استان البرز / شناسایی 179 عنوان فرصت سرمایه گذاری در استان

دولت مردمی سیزدهم سیاست هایی را در جهت توسعه سیاسی و اجتماعی استان ها در دستور کار قرار داده که خوشبختانه با گذشت یک سال از عمر دولت مسیر مثبتی را در جهت تحقق آنها شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان البرز، مهمترین این تکالیف شامل کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء نشاط و سرمایه اجتماعی، ارتقای امنیت اجتماعی، نهادینه کردن مشارکت مطلوب شهروندان از طریق تشکل های سیاسی، تقویت زمینه های همبستگی ملی و قومی و بهره گیری از اشتراکات تاریخی، اجتماعی و فرهنگی برای حفظ آرامش، ایجاد امنیت پایدار درمناطق مرزی؛ استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان، ساماندهی ثبت وقایع حیاتی درکشور، کاهش نرخ حوادث وآسیب پذیری، ارتقاء و بهبود حضور به موقع در حوادث غیر مترقبه، توسعه امور عمرانی شهرها و روستاها، ارتقاء و توسعه حمل و نقل شهری، ارتقا و بهبود عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا و ارتقاء سرمایه گذاری در استان ها تعریف شده است.

در این راستا وزارت کشور با اتخاذ رویکرد پیشرفت متوازن، سعی در بالفعل نمودن تمامی ظرفیت های موجود و ایجاد هم افزایی در اقدامات دستگاه های استانی توسط استانداران را داشته است.

استان البرز نیز به عنوان یکی از استان ها رو به توسعه و مهم کشور با جدیت در این راستا حرکت کرده و  در پی تحقق شاخصه های تعریف شده از سوی دولت بوده است.

در ادامه به مهمترین اقدامات صورت گرفته در استان البرز طی یکسال گذشته اشاره شده است:

در موضوع ارتقا امنیت میزان کشف سلاح و مهمات غیرمجاز از مرداد ماه  1400تاکنون رشدی 75 درصدی د اشته است به نحوی که در این مدت 354 قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز کشف وضبط شده است.

با توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب و وعده های رئیس جمهور در واکسیناسیون کامل  کووید 19 اتباع خارجی (سه دوز) از یکم مرداد 1400 تا 12 مرداد سال جاری 254 هزار و 461 نفر از اتباع در البرز واکسینه شده اند  واین در حالی است که در دولت دوازدهم هیچ واکسیناسیونی برای اتباع انجام نشده بود و رشدی 100 درصدی را نشان می دهد.

در خصوص طرد اتباع غیرمجاز از یکم مرداد 1400 تا دوازدهم مرداد سال جاری 10 هزارو 80 نفر اتباع خارجی طرد شده اند که میزان پیشرفت 100 درصدی در البرز دیده شده است.

در احداث فاز اول سوله های کارگاهی شهرک صنعتی امید البرز برای آماده سازی زیر ساخت های صنعتی از یازدهم شهریور1400 تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

همچنین پروژه های مخازن 50 هزار تنی روغن خام جهت تامین روغن خام استان البرز و استان های مجاور از شهریور 1400 تا سال جاری در حال اجرا بوده که در حال حاضر 70 درصد رشد داشته است.

در خصوص جهش توسعه در حوزه کشت گلخانه ها در 48 هکتار اراضی برای اولین بار از مهر ماه 1400 تا تیرماه سال جاری 108 درصد بیشتراز هدف مورد نظر رشد داشته است.

همچنین در الکترونیکی کردن صدور تمامی مجوزهای بخش کشاورزی در درگاه ملی از مهرماه 1400 تا تیرماه سال جاری 156 صدور مجوز دربخش کشاورزی صورت گرفته که 95 درصد رشد را نشان می دهد

شناسایی فرصت های سرمایه گذاری دراستان البرز از اسفند 1400 تاکنون پس از شناسایی 179 عنوان فرصت سرمایه گذاری،100 درصد رشد داشته است. شایان ذکر است در موضوع شناسایی دقیق فرصت های سرمایه گذاری استان تا قبل از دولت سیزدهم اقدامی صورت نگرفته بود.

خبرنگار: انسیه معماریان

انتهای پیام