شهر خبر

اوجی: همکاری ایران و روسیه در توسعه ۷ میدان نفتی و گازی

اوجی: همکاری ایران و روسیه در توسعه ۷ میدان نفتی و گازی

وزیر نفت گفت: قرارداد‌های ایران و روسیه برای توسعه ۷ میدان نفتی و گازی به پیشرفت بین ۱۰ تا ۳۰ درصدی رسیده و توسعه ۱۴ میدان دیگر نیز، مذاکرات در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا، جواد اوجی وزیر نفت گفت: قرارداد‌های ایران و روسیه برای توسعه ۷ میدان نفتی و گازی به پیشرفت بین ۱۰ تا ۳۰ درصدی رسیده و توسعه ۱۴ میدان دیگر نیز، مذاکرات در حال انجام است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت‌های بزرگ روسی در حال پیگیری است، اکنون با روسیه برای توسعه ۷ میدان نفتی و گازی قرارداد داریم که پیشرفت خوبی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد دارند و در مورد ۱۴ میدان دیگر نیز، تفاهم‌نامه و مذاکره در حال انجام است.

جواد اوجی تصریح کرد: خرید و سوآپ گاز از روسیه نهایی شده و در آینده نزدیک، در مسکو توسط شرکت ملی گاز امضا می‌شود؛ مذاکراتی در خصوص سوآپ فراورده‌های نفتی در حال انجام است. ایران ظرفیت‌های زیادی در زمینه دریا، راه‌آهن و حمل و نقل زمینی برای توسعه سوآپ دارد و روسیه ۵ میلیارد یورو در بحث پروژه‌ها و طرح‌های ایران تامین مالی خواهد داشت.

وی با بیان این که در بخش حمل و نقل مذاکرات در زمینه احداث خط آهن رشت- آستارا و برقی کردن گرمسار- اینچه برون انجام شد، تصریح کرد: تعهدات تامین مالی توسط بانک‌های روسی انجام خواهد شد و از آن جا که دستیار ارشد رئیس جمهوری روسیه اختیار تام داشت، این پروژه‌ها به‌زودی عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/