شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#وزارت ورزش و جوانان

وزارت ورزش ۲۶ رشته را از فدراسیون ورزش‌های همگانی گرفت/ «پیاده روی» هم دیگر همگانی نیست!

وزارت ورزش 26 رشته را از فدراسیون ورزش‌های همگانی گرفت/ «پیاده روی» هم دیگر همگانی نیست!

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه ای به فدراسیون ورزش‌های همگانی از جدایی ۲۶ انجمن، کمیته و گروه این فدراسیون و پیوستن به فدراسیون آمادگی جسمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال تصمیم وزارت ورزش و جوانان برای جدا و تبدیل انجمن آمادگی جسمانی فدراسیون ورزشهای همگانی به فدراسیون جدید، محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش در نامه ای به فدراسیون همگانی از جدایی 25 رشته دیگر(انجمن آمادگی جسمانی قبلا جدا شده بود) خبر داد.

در این نامه که به تاریخ دوم شهریورماه سالجاری ابلاغ شده خطاب به افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی آمده است: « احتراما با عنایت به نامه شماره 100/883/ص/1401 مورخ بیستم مردادماه، مقام عالی وزارت مبنی بر تشکیل فدراسیون آمادگی جسمانی و با استناد به صورتجلسه مورخ  پانزدهم مردادماه شورای صدور مجوز فعالی در قالب فدراسیون، از تاریخ ابلاغ این نامه کلیه انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های مرتبط با آمادگی جسمانی به شرح جدول پیوست از آن فدراسیون منتزع و تحت پوشش و نظارت فدراسیون آمادگی جسمانی قرار می‌گیرند.»

در نامه پیوست اسامی انجمن‌ها، کمیته‌ها و گروه‌های زیر در کنار آمادگی جسمانی آمده است که در مجموع شامل 26 رشته می شود (با انجمن آمادگی جسمانی). این رشته‌ها عبارتند از:

1 - انجمن آمادگی جسمانی
گروه: کلنتیکس
2 - انجمن پیلاتس
3 - انجمن یوگا
4 - انجمن کار با دستگاه ها آمادگی جسمانی
گروه: باید بلید و وسایل ارتعاشی
گروه: کتل بل
گروه: جیمستیک
5 - انجمن ایروبیک - گروه:
گروه: کانگوجامپ
6 - انجمن ورزش های در آب
7 - کنیتهت تمرینات ورزشی کاربردی
8 - کمیته کراس فیت
9 - کمیته کراس ترینیگ
10- کمیته کلیستنیکس
11 - کمیته بادی بالانس
12 - کمیته باراوسل
13 - کمیته فیوژن فیتنس
14 - کمیته ورزآرا
15 - کمیته تمرینات معلق
16 - کمیته دوچرخه ثابت و چرخ های سالنی
17 - کمیته روش های تمرینی EMS
18 - کمیته آمادگی جسمانی پارسی
19 - کمیته جامپینگ فیتنس
20- کمیته حرکات آیینی
21 - انجمن پیاده روی

وزارت ورزش که اعلام کرده بود صرفا انجمن آمادگی جسمانی را از فدراسیون همگانی جدا کرده است، در تازه ترین اقدام خود بدون آنکه مصوبه‌ای برای سایر رشته‌ها داشته باشد چندین انجمن دیگر که ماهیت مستقل دارند را از این فدراسیون جدا کرده است. با این شرایط دیگر فدراسیونی با مفهوم ورزش همگانی وجود نخواهد داشت.

ورزش همگانی , ورزش همگانی ,

 

انتهای پیام/