شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سال قبل

مادر مقتول راضی نشد؛ قاتل بعد از 20 سال اعدام شد

مادر مقتول راضی نشد؛ قاتل بعد از 20 سال اعدام شد

ایران نوشت:مرد مسلحی که 20 سال قبل در شهرستان رامیان مرتکب قتل و به قصاص محکوم شده بود با درخواست اولیای دم در زندان گنبد کاووس به دار مجازات آویخته شد.

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در این باره گفت: محکوم به قصاص، سال ۱۳۸۱ در پی اختلافات شخصی قبلی در جریان یک مشاجره لفظی و در زمانی غیر از ساعات مأموریت، با شلیک گلوله، یک نفر را به قتل رساند و پس از دستگیری متهم و براساس اقرار وی و سایر تحقیقات معمول و نظر کارشناسی و با توجه به اینکه محل خدمت متهم شهرستان گنبد کاووس بود، اما قتل در شهرستان رامیان و زمانی که قاتل برای سرزدن به خانواده پدری اش رفته بود، رخ داد، ادعای قاتل مبنی بر دفاع مشروع و درگیری با اشرار در دادگاه رد شد و با درخواست اولیای دم، حکم قصاص نفس صادر شد.


حیدر آسیابی ادامه داد: پس از صدور رأی، پرونده برای انجام تشریفات قانونی به دیوان عالی کشور فرستاده شد و با بررسی [طی دو مرحله] قضات دیوان، رأی قصاص تأیید و برای اجرا به گلستان ابلاغ شد. این پرونده چندین نوبت به منظور اعمال مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، در قالب اعاده دادرسی یعنی رسیدگی دوباره، در شعب دیوانعالی کشور و معاونت قضایی قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت، اما باز هم، رأی قصاص تأیید شد.
با تأیید نهایی رأی در دیوان عالی کشور، مانند روال همه پرونده‌های قصاص، پیش از اجرای حکم، رئیس کل دادگستری گلستان، دادستان مرکز استان و ریش سفیدان و بزرگان منطقه بارها با اولیای دم برای بخشش دیدار کردند، اما مادر مقتول به هیچ عنوان حاضر به گذشت نشد و حکم قصاص به درخواست اولیای دم، صبح چهارشنبه 2 شهریور اجرا شد.

23302