شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#خرما#نمایندگان مجلس

نامه ۱۶۰ تن از نمایندگان مجلس به وزیر کشاورزی درباره لزوم خرید تضمینی خرما

نامه 160 تن از نمایندگان مجلس به وزیر کشاورزی درباره لزوم خرید تضمینی خرما

نماینده دشتستان در مجلس گفت: ۱۶۰ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار حمایت دولت از تولیدکنندگان خرما که یکی از کالاهای استراتژیک در کشور است، شدند.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس درباره مشکلات نخل‌داران گفت: با توجه به اینکه نخل‌داران 14 استان کشور هم‌اکنون درگیر مشکلات عدیده‌ای در حوزه فروش محصولات خود هستند، 160 نفر از نمایندگان طی نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خواستار حمایت دولت از تولیدکنندگان خرما  که یکی از کالاهای استراتژیک در کشور است، شدند.  

وی افزود: قیمتی که هم‌اکنون از نخل‌داران خریداری می‌شود موجب ضرر و زیان آنها شده و  انتظار می‌رود که وزارت جهاد و سازمان تعاون روستایی با قیمت پیشنهادی 20 هزار تومان خرما را از نخل‌داران خریداری کنند تا بازار خرما نیز  متعادل و متناسب شود. 

نماینده دشتستان در مجلس خاطرنشان کرد: البته خرید تضمینی خرما در سالهای گذشته نیز کم و بیش صورت می‌گرفت ولی به از آنجا که با قیمت غیرکارشناسی انجام می‌شد عمدتاً با استقبال کشاورزان و نخل‌داران نیز روبرو نمی‌شد. 

انتهای پیام/