شهر خبر

صالح محمد العراقی:

گام غافلگیر کننده دیگری برخواهیم داشت

گام غافلگیر کننده دیگری برخواهیم داشت

صالح محمد العراقی معروف به وزیر صدر به برنامه های آتی طرفداران صدر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد صالح عراقی» که به «وزیر مقتدی صدر» شهرت یافته است در بیانیه‌ای که در صفحه شخصی او در توئیتر منتشر شد، نوشت: سقوط رژیم کنونی در عراق برای برخی‌ها به‌ویژه سفارت آمریکا در بغداد خوشایند نیست.

وی افزود: هنگامی که حامیان جنبش صدر در مقابل شورای عالی قضائی تحصن کردند، صدای شیپورهای قدرت بلند شد از ترس اینکه مبادا ساختمان این شورا تصرف شود و پرونده‌هایی را که بدون استثنا همه را رسوا می‌کند، افشا شود.

در ادامه توئیت العراقی آمده است: تحصن در مقابل شورای عالی قضائی چه شکست خورده یا موفقیت آمیز تلقی شود، به این معناست که اگر مردم تصمیم به ادامه انقلاب و تضعیف و مقهور ساختن مفسدان گرفته باشند، گام غافلگیر کننده دیگری برخواهیم داشت که تصورش را هم نمی‌کنند. به گمان من، شورای عالی قضائی تلاش می‌کند برای جلوگیری از شکل گیری تحصن دیگر در مقابل ساختمان این شورا برخی پرونده‌های فساد را افشا کند.

وی همچنین افزود: چیزی که بیش از همه آنها را آزار می‌دهد، تقاضای کناره گیری «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضائی است. تعلیق فعالیت‌های شورای عالی قضائی قانونی نیست و این شورا تلاش می‌کند به روش‌های غیرقانونی شبهه‌ها را از خود دور کند. این در حالی است که اکثریت بر این باورند که فساد از ۲۰ سال پیش تا کنون نهاد قضائی را در برگرفته است.

این اظهارات العراقی در حالی است که مقتدی صدر از حامیان خود خواست تا به تحصن و اعتراض در مقابل شورای عالی قضائی عراق پایان دهند و در محیط اطراف آن خیمه‌های اعتصاب را برپاکنند.

شورای عالی قضائی پس از تحصن حامیان جریان صدر در مقابل ساختمان این شورا در بغداد، از تعلیق کار مقامات قضائی در کشور خبر داده بود. در پی توقف کار شورای عالی قضائی، چارچوب هماهنگی شیعیان تعرض خطرناک به مؤسسه قضائی را به شدت محکوم کرد.

حامیان جریان صدر مدتی است که پس از شکست در تشکیل دولت اکثریت، برای انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام فشار می‌آورند، در حالی که چارچوب هماهنگی تصمیم انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات را رد می‌کند.

قابل ذکر است که عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در اکتبر ۲۰۲۱، از بحران سیاسی شدید رنج می‌برد. به طوری که رایزنی‌های احزاب سیاسی در خصوص معرفی نخست وزیر و تعیین رئیس جمهور تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده است.