شهر خبر

به ارزش ۹.۲ میلیون دلار؛

نروژ و انگلیس میکرو پهپاد به اوکراین می فرستند

نروژ و انگلیس میکرو پهپاد به اوکراین می فرستند

وزارت دفاع نروژ امروز در بیانیه ای از ارائه کمک پهپادی این کشور به همراه انگلیس به اوکراین به ارزش ۹.۲ میلیون دلار به بهانه کمک به کی یف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع نروژ امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور به همراه انگلیس قرار است به منظور حمایت نظامی از اوکراین، به کی یف میکرو پهپادهایی به ارزش ۹.۲ میلیون دلار ارسال کنند.

بر اساس گزارش این رسانه، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع نروژ در این خصوص آمده است که این کشور به همراه لندن در حال تشریک مساعی به منظور خرید هواپیمای بدون سرنشین کوچک نروژی موسوم به Black Hornet با هدف کمک به اوکراین با هزینه ۹۰ میلیون کرون نروژ (۹.۲ میلیون دلار) هستند.

گزارش این رسانه در این باره حاکیست: این بسته شامل تعدادی پهپاد Black Hornet، قطعات یدکی، حمل و نقل و آموزش آنها است. بودجه این کمک از سوی یک صندوق خصوصی انگلیسی که نروژ نیز ۴۰۰ میلیون کرون (۴۱ میلیون دلار) به آن کمک کرده است، تامین می‌ شود.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: این کمک نظامی نشان می دهد که ما به حمایت از اوکراین متعهد هستیم؛ اما نحوه حمایت کشورهای غربی از اوکراین باید تغییر کند.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه پیشتر در بیانیه ای نسبت به بکارگیری موشک های آمریکا و دیگر کشورهای غربی از سوی اوکراین هشدار داده بود.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: اگر کی یف از موشک های آمریکا یا سلاح های ناتو علیه ما استفاده کند، عواقب آن جدی تر خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با یادآوری تزریق تسلیحاتی مداوم اوکراین از سوی کشورهای اروپایی و نیز آمریکا تاکید کرده بود که آموزش سربازان اوکراینی و استفاده از خاک اروپا برای ارسال تسلیحات (به اوکراین) تنها به گسترش درگیری ها منتهی می شود.