شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آتش سوزی#طبیعی#پوتین#رئیس جمهوری

دستورات پوتین درباره اقدامات لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های طبیعی در روسیه

دستورات پوتین درباره اقدامات لازم برای مقابله با آتش سوزی‌های طبیعی در روسیه

رئیس جمهوری روسیه با ابراز نگرانی از گسترش آتش سوزی جنگل‌ها در منطقه ریازان، در نزدیکی مسکو، به دلیل وزش باد شدید و نزدیک شدن آن به چندین منطقه مسکونی، دستور داد تا تمام اقدامات لازم برای مهار آتش سوزی و به حداقل رساندن خسارت وارده از آن انجام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز چهارشنبه، در نشست مبارزه با آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در مناطق مختلف این کشور، یادآور شد که مبارزه با آتش سوزی منابع طبیعی در سراسر قاره اروپا بسیار دشوار شده و نیازمند مشارکت منابع گسترده است. وی یادآور شد که این بلای طبیعی روسیه را هم دور نزده و خسارات زیادی به این کشور وارد کرده است.

پوتین گفت: «ما به طور مرتب به مشکل آتش‌سوزی جنگل‌ها توجه داریم، در این رابطه تصمیمات اصولی  برای کاهش تعداد و مساحت آتش سوزی‌های جنگلی گرفته، دستورالعمل‌های لازم داده شده و اعتبارات مناسب تخصیص داده شده است.»

وی یادآور شد که مساحت کل آتش‌سوزی‌های جنگلی در روسیه در سال جاری تقریباً سه برابر کمتر از سال گذشته بوده است. با این وجود، پوتین هشدار داد که در منطقه ریازان، در نزدیکی مسکو، به دلیل وزش باد شدید، متأسفانه آتش سوزی همچنان به سمت شمال غربی و به سمت شهر مسکو در حال گسترش است و کانون های آنها در چندین منطقه در محدوده پنج کیلومتری مناطق مسکونی قرار دارد و لازم است هر چه سریعتر آتش سوزیها در این منطقه خاموش شوند.

رئیس جمهوری روسیه در این راستا، خواستار انجام "تمامی اقدامات لازم برای مهار آتش سوزی و به حداقل رساندن خسارت آن و مهمتر از همه - برای محافظت از جان مردم، طبیعت و حیات وحش" شد.

ولادیمیر پوتین این واقعیت را مورد توجه قرار داد که گزارشات دقیقی در خصوص وضعیت منطقه به طور مرتب دریافت کرده و الکساندر کورنکوف، وزیر حوادث غیرمترقبه این وظیفه را با  جزئیات کامل انجام می دهد و شخصاً وضعیت را تحت کنترل ویژه حفظ کرده است.

وی یادآور شد که در حال حاضر گروه‌های مضاعف امدادگران و تجهیزات لازم برای اطفای حریق از مناطق همجوار برای مهار آتش سوزی منابع طبیعی و حفاظت از مناطق مسکونی به منطقه ریازان اعزام شده‌اند.

پوتین تاکید کرد که لازم است کار مشترکی برای جلوگیری و از بین بردن کامل آتش سوزی ها در سطح منطقه‌ای و فدرال انجام شود تا کشور بتواند با کمترین خسارات این بلای طبیعی را پشت سر بگذارد.
 

انتهای پیام/