شهر خبر

سخنگوی دولت: منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل چندین ساله آب همدان هستیم

سخنگوی دولت: منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل چندین ساله آب همدان هستیم

وزیر نیرو نیز در جلسه امروز هیأت دولت گزارش‌هایی به منظور حل مشکلات آب استان همدان ارائه و عنوان کرد که کار با پیشرفت زیادی در حال پیش رفتن است تا با تلاش شبانه‌روزی شاهد حل مشکل آبی در این استان باشیم. منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل چندین ساله آب همدان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز دولت، وزیر آموزش و پرورش گزارشی درباره سه برابر شدن مدال‌های طلای نوجوانان در المپیاد جهانی ارائه کرد.سال گذشته تعداد این مدال ها ۷ فقره بود که امسال با تلاش های صورت گرفته به ۲۰ مدال رسید و دولت هم به سهم خود از عزیزان مدال آور قدردانی می کند.

سخنگوی دولت گفت: وزیر نیرو نیز در جلسه امروز هیأت دولت گزارش‌هایی به منظور حل مشکلات آب استان همدان ارائه و عنوان کرد که کار با پیشرفت زیادی در حال پیش رفتن است تا با تلاش شبانه‌روزی شاهد حل مشکل آبی در این استان باشیم .

وی با تاکید بر اینکه آب مورد نیاز هم تأمین شده است، اظهار داشت: منتظر شمارش معکوس برای حل مشکل چندین ساله آب همدان هستیم.

هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان در روز گذشته که پس از ۱۱ سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به برگزاری نشست هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان در روز گذشته که پس از ۱۱ سال به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، متذکر شد: برای حمایت و بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها در این حوزه افق‌های روشنی وجود خواهد داشت.  

وی اضافه کرد: در سیلاب‌های اخیر ۲۲ استان کشور درگیر شدند و مشکلاتی برای فرآیند تامین آب ایجاد شد که یکی از مصادیق جدی آن شهر کرد بود که محل تامین آب را با مشکلات جدی مواجه کرد اما با تلاش وزارت نیرو، مشکلی با تامین آب در عموم استان‌ها مواجه نشدیم. 

 امسال حدود ۵۰ درصد کاغذ کتب درسی از ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به مصوبات هیات دولت در روز جاری گفت: دولت با ترخیص مقوای وارداتی برای کتاب‌های درسی با حقوق گمرکی ۵ درصد موافقت کرد. 

بهادری جهرمی افزود: براساس گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر آموزش و پرورش، امسال تقریبا حدود ۵۰ درصد کاغذ برای کتب درسی از ظرفیت‌های داخلی فراهم شده است. امید است که خبرهای بهتری برای سال آینده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای سرعت بخشی و تامین منابع مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت امروز با اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ موافقت کرد و مقرر شد این تسهیلات تا سقف ۲ میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت یک پیشنهاد دو فوریتی مطرح کرد که در دستور کار دولت قرار گرفت مبنی بر اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو که امروز با موافقت هیات وزیران بنا شد، لایحه آن به مجلس شورای اسلامی ارسال شود. 

وی گفت: یک رویه نادرستی صورتی گرفته که دو موضوع درست ‌و حیاتی که با هم ارتباط و ‌پیوندی ندارند، پیوند زده شده بودند. یک موضوع در حوزه تولید موتور سیکلت و خودرو بود و موضوع دیگر در حوزه اسقاط خودرو و موتور سیکلت‌های فرسوده بود. 

بهادری جهرمی ادامه داد: هر دو موضوع، موضوعات درستی هستند که باید پیگیری شوند ولی ارتباط دادن این دو و معطل نگه داشتن یکی برای دیگری مسیر درستی نیست. دولت در این لایحه سعی می‌کند در عین تاکید و اصرار بر پیشبرد هر دو مسیر، منابع لازم را تامین کند.

انتهای پیام/