شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#نیروهای عراقی

منابع عراقی اعلام کردند:

تداوم عملیات نیروهای عراقی علیه داعش

تداوم عملیات نیروهای عراقی علیه داعش

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از اجرای عملیات هوایی علیه تروریست های داعش در جنوب رطبه در استان الانبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از اجرای عملیات هوایی علیه تروریست های داعش در جنوب رطبه در استان الانبار خبر داد.

بر اساس این گزارش، واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق در بیانیه ای به اجرای عملیات ویژه و پیشدستانه علیه تروریست‌های داعش زیر نظر فرماندهی ستاد مشترک و بر اساس اطلاعات دقیق واحد اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور عراق اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ویژه ارتش عراق بامداد امروز چهارشنبه با بالگردهای نظامی خود در جنوب شهر رطبه عملیات هلی‌برن اجرا کردند.پیش از اجرای این عملیات، نیروی هوایی عراق ۶ حمله به مواضع داعش انجام داد.

از سوی دیگر دستگاه امنیت داخلی اقلیم کردستان عراق از بازداشت ۱۷ تروریست داعشی در مناطق گوناگون استان سلیمانیه خبر داد.

این تروریستها در مناطق سلیمانیه، جمجال، تکیه و باریکه بازداشت شده اند.

هفت تن از این تروریست ها از طریق رسانه های اجتماعی تحت تأثیر افکار افراطی قرار گرفته و به تبلیغ فعالیت های تروریستی پرداخته بودند.

منابع امنیتی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: اعضای این شبکه تروریستی پس از سازماندهی، در ابتدا قصد داشتند چند افسر و فرمانده ارشد نیروهای پیشمرگه را ترور و تعدادی از مقرهای حزب را منفجر کنند.متهمان برنامه ای یکپارچه برای ترور تعدادی از شخصیت‌های دینی که داعش آنها را کافر اعلام کرده بود، داشتند. این تروریست‌ها در درگیری با نیروهای امنیتی در بازار سلیمانیه در ۱۴ اوت ۲۰۲۲ نیز نقش داشته اند.