شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جزیره کیش

جاهای دیدنی کیش

جزیره کیش مشهورترین جزیره تفریحی ایران است، اما آیا شما واقعا می‌دانید جاهای دیدنی کیش کجا است؟

جاهای دیدنی کیش

سلام نو - سرویس گردشگری: کیش در نگاه اول و حتی برای مدت بیشتر، اصلاً شبیه به یک منطقه گردشگری و تفریحی داخلی نیست. اگر شما به جزیره کیش بروید و اطلاع نداشته باشید، که جزیره کیش جزئی از ایران است. شما تصور خواهید کرد به یک جزیره در خارج از کشور سفر کرده‌اید. اما کیش در دل خلیج فارس ایران قرار و جزئی از استان زیبا و دلپذیر هرمزگان است. کیش یکی از بهترین جزیره‌های ایران برای سفر است. برای آگاهی از جاهای دیدنی کیش تا پایان مقاله همراه ما باشید.

جزیره کیش مملو از مکان‌های تفریحی و گردشگری با هتل‌هایی لوکس است. جزیره کیش به عنوان یکی از مناطق آزاد ایران به حساب می‌آید. به همین دلیل شبیه به یک منطقه در خارج از کشور است. شما در کیش هتل‌هایی را خواهید یافت که از نظر معماری و امکانات در سطح بهترین هتل‌های جهان هستند. همچنین مکان‌های گردشگری و تفریحی فوق‌العاده کیش بسیار شما را شگفت زده خواهد کرد. درنگ نکنید به جزیره کیش سفر کنید و از جاهای دیدنی کیش بازدید کنید.

جاهای دیدنی کیش؛ مروارید خلیج فارس

جزیره کیش، جزیره‌ای کوچک در جنوب ایران است. اما اگر بخواهیم در مورد مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری‌اش در هر یک از موارد تاریخی، طبیعی و تفریحی، لیستی بسیار طولانی خواهیم داشت. شگفتی‌های طبیعت در جزیره کیش بسیار است.

به طوری که تماشای جزیره کیش در شب و روز بسیار متفاوت است. از نظر تفریحی فقط می‌توانیم بگویم، آن‌قدر جاهای تفریحی در کیس بسیار و اعجاب‌انگیز است، شما در مدت یک هفته اقامت نیز توان بازدید از همه آن‌ها را نخواهید داشت. اگر به دنبال اطلاعاتی درباره جاهای دیدنی کیش هستید، همراه ما باشید.

جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش بسیار زیاد و متنوع است

جزیره کیش در میان سایر جزایر به مروارید خلیج فارس مشهور است. آن‌قدر جزیره کیش زیبا و دلپذیر است، که سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از این جزیره به هرمزگان سفر می‌کنند.

به شما قول می‌دهیم که اگر برای تعطیلات عید نوروز به کیش سفر کنید و چهارده روز تعطیلات را در جزیره کیش سپری کنید، لحظه‌ای احساس خستگی و کسلی نخواهید کرد. جزیره منحصربه‌فرد کیش از نظر جاهای دیدنی بسیار غنی است. برای آشنایی با جاهای دیدنی کیش همراه ما باشید.

جاهای دیدنی کیش، جزیره‌ای زیبا

جاهای دیدنی کیش به چند دسته و بخش تقسیم می‌شوند. در مورد مکان‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی کیش‌ ساعت‌ها می‌توان صحبت کرد. برای آسانی گشت‌وگذار در کیش ما جاهای دیدنی در کیش را به سه بخش تقسیم کرده‌ایم. ابتدا چند مکان را معرفی کرده، سپس درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. همراه ما در بازدید از جاهای دیدنی کیش باشید.

جاهای دیدنی کیش
این درخت یکی از جاهای دیدنی کیش است

مکان‌های تاریخی

مکان‌های تفریحی کیش:

جاهای دیدنی کیش
پارک دلفین‌ها از جاهای دیدنی کیش

مکان‌های طبیعی کیش:

جاهای دیدنی کیش
برخی از جاهای دیدنی کیش بسیار ناشناخته هستند

جاهای دیدنی کیش از نظر تاریخی:

مکان‌های تاریخی، مدفن رازهای بزرگ هستند. هر کدام داستان مردم زمان خودشان را روایت می‌کنند. اگر تمایل دارید از جاهای دیدنی تاریخی کیش دیدن کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم:

پایاب کیش

بنای پایاب کیش با قدمتی 2000 ساله یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی کیش است. پایاب در اصطلاح به معنای جایی است که: کانال‌ یا دهلیزهایی با شیب تند هستند که در کنار چاه و قنات وجود داشتند و از طریق چند پله، افراد را به سطح آب قنات در زیرزمین می‌رساندن. پایاب کیش در حال حاضر دارای رستوران، چایخانه، کافی شاپ و مجتمع‌های رفاهی است.

جاهای دیدنی کیش
پایاب از جاهای دیدنی کیش

موزه خلیج فارس

موزه خلیج فارس از همان ابتدا چشم‌های بسیاری را به خود خیره می‌کند. نمای بیرونی آن فوق‌العاده است و یکی از زیباترین بناهای کیش است. موزه خلیج فارس با ظاهری صدف مانند، یک موزه هنری تاریخی فوق‌العاده است. موزه خلیج فارس یکی از مهم‌ترین مکان‌های عرضه آتار هنری است.

در موزه خلیج فارس نمایشگاه و فروش آثار هنری و صنایع دستی داخلی و خارجی  برگزار می‌شود. موزه خلیج فارس در طبقه پایین قرار دارد و متشکل از 5 بخش است که، اسناد و مدارک تاریخی مرتبط با خلیج‌فارس و نمایشگاه آثار هنری را به نمایش گذاشته‌اند.

جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش بسیار گسترده است

مکان‌های تفریحی کیش

از جمله جاهای دیدنی کیش مکان‌های تفریحی این جزیره است. در کیش مکان‌های تفریحی بسیاری وجود دارد، به طوری که اگر بخواهیم تعداد آن‌ها را حساب کنیم، بالغ بر 30 مکان تفریحی منحصربه‌فرد در کیش وجود دارد. از جمله مکان‌هایی که طرفداران بسیاری دارد،مرکز فلای‌دامون است.

مرکز فلای‌دامون

رویای پرواز کردن، خیالی و تصور کودکی بسیاری است. در سفر به کیش شما می‌توانید به مرکز فلای‌دامون رفته و رویای کودکی خود را در دنیای واقعی تجربه کنید. فلای‌دامون اولین مرکز تخصصی شبیه‌سازی پرواز در ایران است. در مرکز فلای‌دامون 4 نوع و مدل هواپیما برای تجربه پرواز وجود دارد، هواپیماهایی نظیر: هواپیما ایرباس 320، هواپیما بویینگ 737، هواپیماهای دوموتوره.

مرکز پرواز از جاهای دیدنی کیش است
عنوان

مکان‌های طبیعی جزیزه کیش

جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در کنار دریا، به طور قطع دارای پدیده‌های طیبعی زیبا و شگفت‌انگیزی است. از جمله جاهای دیدنی کیش از منظر طبیعی سواحل نقره‌فام هستند.

سواحل نقره فام کیش

جزیره مرجانی کیش به دلیل ساختار خاصی که دارد، به رنگ نقره‌فام در آمده است. لذت تماشای خلیج فارس زلال و بی‌آلایش در سواحل نقره‌فام وصف‌ناپذیر است. در سفر به کیش حتماً به سواحل نقره‌فام سری بزنید و از زیبایی و شگفت‌انگیز بودن این سواحل لذت ببرید.

جاهای دیدنی کیش
ساحل از جاهای دیدنی کیش است

جزیره کیش مملو از جاهای دیدنی است، اگر بخواهیم با تمامی آن‌ها آشنا شویم، نیازمند کتابچه‌ای درباره کیش هستیم. ما سعی کردیم اطلاعاتی مختصر و مفید درباره جاهای دیدنی کیش به شما بدهیم.