شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#خودرو#ترامپ#برجام

پای خودرو فوق ارزان رنو این بار به خط تولید در ایران می رسد؟

پای خودرو فوق ارزان رنو این بار به خط تولید در ایران می رسد؟

اما حالا که برنامه واردات خودرو قطعی شده است می توان احتمال داد که رنو کویید هم یکی از گزینه های واردات و حتی تولید در صورت بازگشت رنو برای همکاری با دو خودروساز بزرگ کشور باشد.

آنچه رنو کویید را به یکی از گزینه های واردات تبدیل می کند قیمت بسیار پایین این خودرو است. دولت تمرکز خود را بر واردات خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت قرار داده و همین مساله یک خودرو 6 هزار دلاری مانند کویید را که از برند شناخته شده ای برای مصرف کننده ایرانی است، به خودرویی دارای شانس برای واردات تبدیل می کند.

اما از سوی دیگر حرف و حدیث های زیادی هم در خصوص ایمنی رنو کویید در گذشته مطرح شده بود. باید دید دست آخر این خودرو مجوز واردات را پیدا خواهد کرد یا خیر.

قیمت عجیب و غریب رنو کویید

رنو کویید در بازار هند اکنون در مدل پایه به قیمت 4 هزار دلار و در مدل آپشن دار به قیمت 6 هزار و 200 دلار عرضه می شود. با در نظر گرفتن تعرفه و قیمت دلار 28 هزار تومان قیمت این خودرو در مدل پایه حدود 150 تا 200 میلیون و در مدل آپشنال حدودا 250 میلیون تومان خواهد بود. البته این قیمت خالص واردات خودرو است و برای رسیدن به دست مصرف کننده باید سود و دیگر هزینه ها هم به آن اضافه شود که با احتساب این هزینه ها هم از بسیاری از خودروهای داخلی در بازار ارزانتر خواهد بود.