شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#محیط زیست

افزایش اقدامات حفاظتی مناطق یکی از رویکردهای اولویت دار محیط زیست تهران

افزایش اقدامات حفاظتی مناطق یکی از رویکردهای اولویت دار محیط زیست تهران

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در نخستین بازدید سرزده از پارک های ملی سرخه حصار و خجیر، بر ضرورت افزایش سطح حفاظتی این مناطق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  علیرضا مزینانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران بعد از ظهر روز گذشته در حاشیه بازدید از بخش هایی از پارک ملی خجیر و سرخه حصار گفت: یکی از اولویت ها و رویکردهای جدید مدیریتی در حوزه محیط زیست استان تهران، توجه بیشتر به موضوع مناطق طبیعی تحت حفاظت سازمان محیط زیست و افزایش ضریب حفاظت این مناطق است.

وی همچنین به لزوم اجرای اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری های حیات وحش بخصوص طاعون نشخوارکنندگان اشاره کرد و اظهار داشت: در خصوص شیوع بیماری حیات وحش، استان های همجوار باید بطور ویژه رصد شود و در این زمینه بحث نظافت، نگهداری و ضدعفونی از آبشخورها و هر گونه اقدام مرتبط باید در اسرع وقت در سطح استان تهران بطور فراگیر به انجام رسد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در ادامه از پاسگاه های محیط بانی جاجرود و باغشاد بازدید و با محیط بانان دیدار و گفتگو کرد.

مزینانی در این دیدار محیط بانان و نیروهای یگان حفاظت را خط مقدم صیانت و حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: امنیت جانی و توجه به مسایل رفاهی محیط بانان و دیگر کارکنان خدوم از اولویت های اساسی رییس سازمان حفاظت محیط زیست بوده و در این رابطه مباحث مرتبط با محیط بانان بطور ویژه پیگیری خواهد شد.

وی در بازدید از حاشیه رودخانه جاجرود بر موضوع سامان بخشیدن به وضعیت نخاله های ساختمانی تخلیه شده در حاشیه این رودخانه تاکید کرد و گفت: باید اقدامات لازم برای حفاظت از این حوزه آبریز و مقابله با هرگونه آلودگی و تهدیدات محیط زیستی در این حوزه با قید فوریت صورت پذیرد.

 

انتهای پیام