شهر خبر

در ادامه قانون‌شکنی‌ آمریکایی‌ها زیر چتر ناتو؛

نظامی آمریکایی یک نوجوان ایتالیایی را کشت

نظامی آمریکایی یک نوجوان ایتالیایی را کشت

رسانه‌های ایتالیا گزارش دادند که یک نظامی آمریکا نوجوان ۱۵ ساله این کشور را به قتل رسانده است؛ والدین این نوجوان می‌گویند شرایط موجود باعث شده هیچ مجازاتی در انتظار قاتل نباشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از لاریپابلیکا، «جولیا براوو» نظامی زن ۲۰ ساله نیروی هوایی آمریکا به‌دنبال مصرف مشروبات الکلی و عدم تعادل در هنگام رانندگی، یک نوجوان ایتالیایی را در منطقه پورچیا به کام مرگ فرستاد.

«باربارا اسکاندلا»، مادر «جیوانی زانیِر» نوجوان ۱۵ ساله کشته‌شده در این حادثه دراین‌باره گفت: آن زن باید محاکمه شود و محکومیت خود را کاملاً طی کند. همگی از حوادثی مشابه و هولناک با دخالت نظامیان آمریکا در اینجا آگاه هستیم. حقیقت این است که آنها در این مناطق، هر کاری که بخواهند می‌کنند و هیچ مجازاتی هم برایشان وجود ندارد.

این قبیل حوادث در ایتالیا بی‌سابقه نبوده و نظامیان آمریکایی زیر چتر حمایتی ناتو بدون هراس از مجازات مرتکب چنین جنایاتی شده‌اند؛ به عنوان مثال در حادثه سال ۱۹۹۸ در حوالی آویانو که خلبانان آمریکایی با قطع کابل حامل تله‌کابین، ۲۰ سرنشین آن را به کام مرگ فرستادند؛ اتفاقی که خشم بین‌المللی را برانگیخت. با این حال، در سال ۲۰۰۲ زمانی که یکی از نیروهای آمریکایی پایگاه آویانو به تجاوز به دختری ۱۴ ساله متهم شد، تلاش اولیه دادستان برای تحویل متهم به پنتاگون با تلاش‌های وکیل قربانی خنثی شد.

براوو به قتل با وسیله نقلیه متهم شده و در حال حاضر در حبس خانگی به سر می‌برد. به گفته یک شاهد عینی، قاتل که پیش از حادثه در حال خروج از یک کلوپ شبانه دیده‌شده، به اندازه‌ای از حالت طبیعی خارج بوده که حتی توانایی روشن کردن خودرو را هم نداشته و نتیجه نمونه‌گیری نشان داده که میزان الکل موجود در خون براوو، چهار برابر حد مجاز بوده است.

مقتول در زمان تصادف، سوار بر دوچرخه و در حال عبور از مسیر مخصوص دوچرخه بوده و پس از حادثه ۱۰ متر پرتاب شده و در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

در حالی‌که مقامات ایتالیا مسئولیت تحقیقات را برعهده دارند، نشریه لاریپابلیکا پیش‌بینی کرده که معاهده نظامی ۱۹۵۱ درباره حوزه قضائی ناتو در اروپا، احتمالاً پرونده را به دادگاهی نظامی در آمریکا ارجاع خواهد داد. البته به نظر می‌رسد تصمیم این موضوع با وزیر دادگستری ایتالیا است؛ کسی که می‌تواند مانع استرداد متهم به آمریکا شود.