شهر خبر

آماده باش ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی امداد و نجات برای مراسم اربعین

آماده باش 1205 مرکز عملیاتی امداد و نجات برای مراسم اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات از آماده باش 1205 مرکز عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص تمهیدات جمعیت هلال احمر در خصوص مراسم پیاده روی اربعین گفت: طرح امدادرسانی جمعیت هلال احمر از روز شانزدهم شهریور تا روز پنجم مهرماه تداوم خواهد یافت و در صورت ضرورت قابل تمدید خواهد بود.

وی افزود: 1205 مرکز عملیاتی امداد و نجات شامل 1149 مرکز در داخل کشور و 56 مرکز برون مرزی به همراه 116 پست ثابت و موقت در مسیرهای منتهی به مرز در این عملیات مشارکت خواهند کرد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: 10 قرارگاه مرزی نیز برای خدمت رسانی بهتر به زائرین راه اندازی می شود که شامل 6 قرارگاه فرعی و 4 قرارگاه اصلی در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی است.

رئیس سازمان امداد و نجات ادامه داد: 574 پایگاه بین شهری و 449 شعبه شهرستان ها نیز به عنوان واحدهای پشتیبان برای خدمت رسانی بهتر به زائران در نظر گرفته شده اند.

ولی پور تصریح کرد: کل نیروهای ستادی و عملیاتی پیش بینی شده برای این عملیات 4599 نفر/روز با مشارکت بیش از 15 هزار نفر نیروی تخصصی کادر و داوطلب است. همچنین 4 هزار و 508 دستگاه خودروی عملیاتی و 19 فروند بالگرد برای عملیات رسانی بهتر نیز به کار می روند تا پوششی سراسری در داخل و خارج کشور برای خدمت رسانی مطلوب به زائران فراهم شود.

 

انتهای پیام