شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#ایالات متحده

تد کروز، سناتورجمهوی‌خواه:

احیای برجام برای متحدانمان و امنیت شهروندان ایالات متحده «فاجعه‌بار» خواهد بود

انتشار گزارش‌هایی درباره پررنگ شدن احتمال دستیابی به توافق برای احیای برجام، هراس برخی جمهوری‌خواهان از جمله سناتور تندروی ایالت تگزاس را به دنبال داشته است.

اعتمادآنلاین|

انتشار گزارش‌هایی درباره پررنگ شدن احتمال دستیابی به توافق برای احیای برجام، هراس برخی جمهوری‌خواهان از جمله «تد کروز» سناتور تندروی ایالت تگزاس و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا را به دنبال داشته است.

به گزارش ایلنا، وی طی بیانیه‌ای با انتقاد شدید از دولت آمریکا به دلیل تلاش برای احیای برجام، گفت که تحقق این امر منابع مالی چشمگیری را برای فعالیت‌های منطقه‌ای ایران در اختیار این کشور قرار می‌دهد.

کروز مدعی شد که این توافق برای امنیت ملی آمریکا، متحدان این کشور و برای امنیت شهروندان ایالت متحده «فاجعه‌بار» خواهد بود.

وی افزود که احیای برجام این امکان را در اختیار روسیه تحت رهبری «ولادیمیر پوتین» قرار می‌دهد که با استفاده از معافیت‌هایی که دولت بایدن ارائه کرده است، به توسعه برنامه هسته‌ای ایران کمک کند.

این سناتور آمریکایی گفت که همراه دیگر همکاران خود برای توقف این توافق مبارزه می‌کند و در نهایتا در ژانویه ۲۰۲۵ (هم‌زمان با روی کار آمدن دولت بعدی آمریکا) آن را باطل خواهند کرد.