شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهنگ

خبرگزاری برنا و شورای فرهنگ عمومی کشور تفاهم نامۀ همکاری امضاء کردند

خبرگزاری برنا و شورای فرهنگ عمومی کشور تفاهم نامۀ همکاری امضاء کردند

صبح روز گذشته طی مراسمی با حضور دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور و مدیرعامل خبرگزاری برنا تفاهم نامۀ همکاری مشترک در جهت کمک به توسعۀ زیست بوم صنایع خلاق فرهنگی امضا شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ صبح روز گذشته دومین رویداد هم‌آوردی بازار پردازی تهران با مشارکت شورای فرهنگ عمومی کشور، صندوق اعتباری هنر و قرارگاه بازارپردازی فرهنگی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان تبلیغات اسلامی در محل ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

طی این رویداد تفاهم‌نامه‌هایی برای همکاری مشترک میان شورای فرهنگ عمومی کشور، خبرگزاری برنا، صندوق توسعۀ هنر، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، خبرگزاری ایرنا، دانشگاه آزاد اسلامی و آستان قدس رضوی جهت توسعۀ بازار پردازی صنایع فرهنگی به امضا رسید.

رویداد بازارپردازی تهران

سیّدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور طی سخنانی در این مراسم، عنوان کرد: سال گذشته در همین ایام بود که ما داخل ساختمان پرچم نهاد ریاست جمهوری، برنامۀ فرهنگی دولت سیزدهم را تدوین می‌کردیم.

همان روزها مقرر کردیم که اولویت اصلی فرهنگی دولت سیزدهم بازپس‌گیری عرصۀ فرهنگ کشور از بازیگران بیگانه باشد، یکی از علل اصلی واگذاری عرصۀ فرهنگ به غیر، عدم شکل گیری زیست بوم صنایع فرهنگی بر اساس توان داخلی بود که ما طی یکسال گذشته تلاش کردیم تا سطح این چالش را تقلیل دهیم.

کشور برای ادارۀ عرصۀ فرهنگ کشور نیاز دارد که ابتکار عمل در عرصۀ مدیریت مصرف فرهنگی را در دست داشته باشد. سرمایه‌گذار، تولید کننده و تهیه‌کننده سه ضلع زیست بوم صنایع فرهنگی کشور هستند، گردهم آوردن‌ و هم‌افزایی توان آن‌ها برای به دست گرفتن ابتکار عمل فرهنگی در کشور از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است.

هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی مساجد و امثال آن هرکدام می‌تواند یک کانون توسعۀ صنعت فرهنگی باشند، فعالیت‌های آنان اگر توامان با خلاقیت گردد به طور قطع از تنگناهای مالی هم نباید هراسی داشته باشند و خلاقیتی که استفاده می‌کنند، سبب رفع چالش‌های آن‌ها در مسیر اثرگذاری فرهنگی می‌شود.

رویداد بازارپردازی تهران

بعد از سخنان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و نمایندگان سایر مشارکت‌کنندگان در این رویداد، تفاهم‌نامه‌های همکاری میان این شورا و حامیان جدید رویداد بازار پردازی تهران به امضاء رسید، محمدامین میرزایی مدیرعامل خبرگزاری برنا نیز در این رویداد حضور داشت تا ضمن امضاء تفاهم‌نامۀ همکاری با شورای فرهنگ عمومی کشور، حمایت برنا از توسعۀ صنایع خلاق فرهنگی را اعلام کند.

رویداد بازارپردازی تهران

پس از خاتمۀ مراسم محمد امین میرزایی مدیرعامل خبرگزاری برنا و دبیر گروه علمی و فناوری خبرگزاری که وی را در این جلسه همراه می‌کرد، همراه با سایر حامیان رویداد به بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های تهیه‌کنندگان ارشد رویداد بازارپردازی تهران پرداختند که در محل برگزاری رویداد حضور داشتند.

 

خبرنگار: علی پژوهش