شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طبیعی#چین
سبک زندگی

خطوط طبیعی صورت | چین چروک صورت

تفاوت خطوط طبیعی صورت با چین و چروک چیست؟

گفته می‌شود که پیری می‌تواند فرایندی طولانی باشد که در طول چند دهه به کندی اتفاق بیفتد. با این حال، پوست شما اغلب ممکن است خیلی سریع علائم پیری را نشان دهد. برای اینکه بدانید چه نوع مراقبتی برای نوع پوست، سن و نوع آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید مناسب است،

تفاوت خطوط طبیعی صورت با چین و چروک چیست؟

تفاوت خطوط طبیعی صورت با چین و چروک چیست؟

گفته می‌شود که پیری می‌تواند فرایندی طولانی باشد که در طول چند دهه به کندی اتفاق بیفتد. با این حال، پوست شما اغلب ممکن است خیلی سریع علائم پیری را نشان دهد. برای اینکه بدانید چه نوع مراقبتی برای نوع پوست، سن و نوع آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید مناسب است، ابتدا باید اطلاعات اولیه‌ای در مورد پیری پوست و روش‌های بروز آن داشته باشید. دو مورد از رایج‌ترین مشکلات مردم وجود خطوط ریز و چین و چروک است. در این مطلب به این موارد می‌پردازیم.

چین و چروک چیست؟

ریتیدها یا چین‌ها می‌توانند عمدتاً همان چین‌های روی پوست شما باشند. دلایل رایج ایجاد چین و چروک، پیری پوست و عدم تولید طبیعی کلاژن و الاستین است که منجر به شل شدن و چروک شدن پوست می‌شود. پوست مقاومت کمتری پیدا می‌کند و به راحتی در معرض آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرد. پوست به آرامی سفتی خود را از دست می‌دهد و در طول زمان دچار کم آبی می‌شود.

چگونه از بروز چین و چروک جلوگیری کنیم؟

محافظت از خود در برابر نور خورشید و اشعه‌های مضر فرابنفش.

عصاره ویتامین آ می‌تواند بسیار مفید باشد.

مرطوب کننده خوب برای بدن و صورت 

آبرسانی با نوشیدن مقدار مناسب آب

استفاده از ماسک‌

خوردن مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها

خطوط ریز چیست؟

در مناطقی از پوست که ظریف و نازک هستند، ممکن است چین‌های کم عمق کوچکی پیدا کنید که می‌تواند نشانه‌ای از افزایش سن باشد. معمولا خطوط ریز به دلیل تکرار حالت‌های صورت ایجاد می‌شوند. خط‌های نزدیک چشم و دهان به دلیل اخم کردن و لبخند زدن بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند و سایر خطوط ریز در مقایسه با چین و چروک بسیار ریزتر هستند.

چگونه از بروز خطوط ریز جلوگیری کنیم یا آنها را کاهش دهیم؟

هر روز به میزان کافی آب مصرف کنید.

استفاده از کرم‌های ضد چروک می‌تواند به رفع خطوط ریز کمک کند.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید اجتناب کنید زیرا اشعه ماوراء بنفش می‌تواند برای پوست شما بسیار مضر باشد.

خواب کافی مهم است. زیرا در بسیاری از مواقع کم خوابی می‌تواند باعث استرس و ایجاد خطوط ریز روی پوست شما شود.

توجه به این نکات و ترفندها برای تشخیص و از بین بردن چین و چروک و خطوط ظریف برای مقابله با پیری مفید است. این نکات را در کنار ترفندهای دیگر به کار ببرید تا چین و چروک صورتتان کمتر شود. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع: ۵۵ آنلاین