شهر خبر

ساداتی نژاد: اساسی ترین کار ما در بخش کشاورزی، کشاورزی قرار دادی است

ساداتی نژاد: اساسی ترین کار ما در بخش کشاورزی، کشاورزی قرار دادی است

وزیر جهاد کشاورزی در مورد اقدامات مهم وزارت جهاد طی یک سال اخیر گفت: در یکسال اخیر به پیشرفت خرید تضمینی گندم از ۴۵۰۰ تن گندم به ۷۵۰۰ تن رسیدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در مورد اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در یک سال اخیر اظهار کرد: برنامه ریزی‌های جدی در خرید گندم را داشته‌ایم که نتیجه اصلی آن را در سال آینده خواهیم دید و امسال با برنامه ریزی دقیق‌تری قیمت خرید تضمینی گندم را از ۷۵۰۰ تومان در ۳ فروردین به ۱۱۵۰۰ تومان افزایش داده‌ایم. 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: همچنین، حمایت در تغذیه خاک را در برنامه وزارت جهاد داشته‌ایم زیرا؛ افزایش کود خاک ها دچار بحران و کمبود شده بودند و در یکسال اخیر به پیشرفت خرید تضمینی گندم از ۴۵۰۰ تن گندم به ۷۵۰۰ تن رسیدیم.

وی ادامه تصریح کرد: در حوزه تولید نگاه حمایتی داشتیم و نتیجه آن معیشت مناسب کشاورز است که از مطالبات کشاورزان ۶۷ هزار میلیارد پرداخت شده است و تا هفته آینده ۱۲ هزار میلیارد دیگر پرداخت خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با توضیح تسهیلات کشاورزان گفت: قراردادی با کشاورز بسته خواهد شد که بانک به عنوان وثیقه قرارداد را قبول کرده و تسهیلات به کشاورز میپردازد.

در گذشته خودکفایی گندم نیز وجود داشت اما به صورت دائم نبوده و هدف ما این است که پایداری در تولید گندم برقرار کنیم.

ساداتی نژاد افزود: از شهریور امسال دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی را به سمت کشاورزی قراردادی می‌بریم و چهل درصد محصولات کشاورزی در دنیا از طریق کشاورزی قراردادی تولید می‌شود و تلاش می کنیم خودکفایی گندم نان را به پایداری برسانیم.

انتهای پیام