شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس

رئیس کمسیون کشاورزی خبر داد؛مطالبات گندمکاران و کلزا کاران تا یک هفته آینده پرداخت می‌شود

رئیس کمسیون کشاورزی خبر داد؛مطالبات گندمکاران و کلزا کاران تا یک هفته آینده پرداخت می‌شود

کمیسیون‌های تخصصی مجلس امروز جلسه داشتند که موضوعات مختلفی را با حضور مسئولان دولتی بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی امروز با حضور مسئولان دولتی جلسه داشتند.

مطالبات گندم‌کاران، گزارش تفریغ قانون بودجه سال 1400 در بخش نفت و گاز و طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار از جمله مباحثی بود که در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

*مطالبات گندمکاران و کلزا کاران تا یک هفته آینده پرداخت می‌شود

محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی درتشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش با حضور وزیر جهاد کشاورزی، گفت:  در جلسه امروز از سوی اعضا درباره تولید گوشت مرغ مباحثی مطرح شد و مقرر شد مسیر تولید به جایگاه مطلوبی برسد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با اشاره به اینکه نکته دیگری که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت صادرات دام بود که یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان گوشت قرمز است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی مکلف شده است تا نسبت به بستر سازی صادرات دام اقدام کند.

عسکری با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مطرح شده در جلسه کمیسیون کشاورزی با حضور وزیر جهادکشاورزی و معاونین وی در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران بود، تصریح کرد: بخشی از مطالبات گندمکاران که محصول خود را در قالب خرید تضمینی در اختیار دولت قرار داده‌اند باقی مانده است که در حال تلاش هستیم این مطالبات به صورت کامل پرداخت شود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با اشاره به اینکه در نشست با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر جهاد کشاورزی مقرر شده بود در مجموع 18 هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شود که این موضوع محقق شد، افزود: در نشست امروز نیز وزیر جهاد کشاورزی قول داد تا یک هفته آینده کلیه بدهی دولت به گندمکاران و مابه التفاوت قیمت کلزا را نیز پرداخت کند.

*گزارش تفریغ قانون بودجه سال 1400 در بخش نفت و گاز بررسی و آسیب‌شناسی شد

بر اساس این گزارش،مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس نیز در توضیح جلسه امروز این کمیسیون گفت: وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی به سوال هادی  بیگی‌نژاد و کارشنسان دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ قانون بودجه سال 1400 در بخش نفت و گاز میهمانان جلسه امروز این کمیسیون بودند.

وی افزود:دستور کار نخست جلسه امروز به سوال آقای بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی از وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت هولدینگ پتروفرهنگ  اختصاص داشت اینکه شان نظارتی -که مقام عالی وزارت باید در حوزه‌های اقتصادی زیرمجموعه ازجمله این هولدینگ داشته باشد- رعایت می‌شود یا خیر؟ و به کارگیری دانش لازم در این حوزه تخصصی چگونه وضعیتی دار؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دیگر محورهای سوال این نماینده از وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آیا منابع عمومی کشور در شرکت‌های این حوزه مراقبت می‌شوند؟ ضمن آنکه وضعیت حسابرسی چگونه است؟ و اگر تخلفی صورت گیرد در حوزه اشراف آقای وزیر است یا خیر؟ و این دقت نظر مبنی بر اینکه آنجا علاوه‌بر توسعه، برای کشور درآمدزا نیز باشد وجود دارد یا خیر؟ که در نهایت مقرر شد؛ کمیته‌ای تشکیل شود تا موضوع را پیگیری کند لذا سوال به صحن علنی ارجاع نشد.

شریعتی با اشاره به دستورکار بخش دیگری از جلسه امروز بیان کرد: بخش دوم جلسه امروز به بررسی گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه قانون 1400 اختصاص داشت -که امروز تبصره یک آن بررسی شد-، البته هدف از این جلسه و جلسات دیگری که در آینده به همین منظور تشکیل خواهد شد آسیب‌شناسی قانون بودجه و کشف انحرافات موجود درعملکرد دولت است.

وی اضافه کرد: این آسیب‌شناسی سبب مراقب بیشتر از قانون بودجه سال آینده، دقت‌نظر در قانون‌گذاری و ایجاد ضمانت‌های بیشتر برای اجرای قانون توسط مجریان قانون خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد:همچنین از آنجا که در آستانه ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه کشور ازسوی دولت نیز هستیم برگزاری جلسات بررسی تفریغ بودجه کمک می‌کند در سیاستگذاری و تدوین برنامه هفتم دقت‌نظر بیشتری شود و سبب خواهد شد؛ بودجه‌های سالانه‌ای -که در سال‌های اجرای قانون برنامه هفتم تدوین می‌شود- با قانون برنامه بیشترانطباق داشته باشند، همچنین در گزارش‌های تفریغ بودجه سال‌های بعد شاهد انحرافات کمتری باشیم به ویژه آنکه تبصره یک، تبصره بسیار مهمی در حوزه درآمدهای نفتی و محل هزینه‌کرد آن‌ها است.

*بررسی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار در کمیسیون اقتصادی

همچنین مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس درباره جلسه امروز کمیسیون متبوعش، گفت: در جلسه امروز نشست مشترکی با رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی و معاونان وی به‌منظور بررسی گزارش عملکرد این سازمان برگزار شد که در جریان این بررسی اتفاقات اخیر رخ داده در سازمان و مسائلی همچون تعیین تکلیف بسیاری از آنچه که در انبارها رسوب کرده بود مطرح و بررسی شد.

وی با اشاره به خواسته‌های مسئولان این سازمان که در این جلسه مطرح شد، گفت:رئیس و معاونان این سازمان درخواست اصلاح قانون را داشتند و در این خصوص لایحه‌ای آماده شده لذا کمیسیون جهت بررسی لایحه اعلام آمادگی کرد، ضمن آنکه در برخی از موارد همچون رسوب خودروها دچار مشکل هستند چراکه این موضوع بلاتکلیف است، درواقع اینکه امحاء یا فروخته شود تعیین تکلیف نشده و صراحت قانون در آن وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به بخش دیگری از این جلسه، گفت: موضوع دیگر جلسه امروز بررسی "طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران" بود که اختلاف میان کمیته بورس کمیسیون، مرکز پژوهش‌ها، مرکز تحقیقات اسلامی و بازار سرمایه در 3 موضوع "شورای فقهی بورس"، "تناسب جرم و مجازات در بازار سرمایه" و "بحث کانون سرمایه‌داران خرد" بررسی شد اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌اند و همچنان اصلاح قانون بازار سرمایه در کمیسیون جریان دارد.
انتهای‌پیام/