شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#نفت

خط و نشان مقتدارنه الحوثی برای دزدان نفت یمن

کدخبر: 516974
اقتصادنیوز: رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه تمامی درآمدهای نفت و گاز توسط ائتلاف متجاوز، دزدان و اشغالگران غارت شده، گفت: وضعیت هدف گیری همه جانبه این ملت و بی عدالتی شدید علیه آنها ایجاب می‌کند که برای مقابله با این ظلم اقدام کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رهبر انصارالله یمن در سخنرانی در جریان راهپیمایی باشکوه در صنعاء به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» (ع) ضمن توصیه به ائتلاف متجاوز سعودی برای استفاده از فرصت آتش‌بس و پایان دادن به محاصره یمن بر آمادگی کامل یمنی‌ها برای مقابله با اهداف شوم متجاوزان تاکید کرد.

شبکه المسیره گزارش داد، «عبد الملک بدر الدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در این سخنرانی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما در دوره آتش‌بس موقت حفظ آمادگی بالا و توجه به تمام طرح‌های دشمنان است و علی‌رغم حفظ آمادگی در دوره آتش‌بس فعلی ما نباید تصور کنیم که جنگ تمام شده است و به مسائل دیگر مشغول شویم.

الحوثی همچنین بر موضع اصولی یمن در قبال مسئله فلسطین، مقابله با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و روابط با آزادگان در سراسر جهان تاکید کرد.

وی گفت: هر کس مقابله با متجاوزان به یمن را اولویت خود نداند، از نوعی نقص انسانی رنج می‌برد و از حجم و اهداف این تجاوز چشم‌پوشی می‌کند. خواسته من از مردم عزیزمان این است که موضعشان در قبال استقلال کشور را حفظ کنند.

الحوثی همچنین افزود: توصیه من به ائتلاف متجاوز این است که از فرصت آتش‌بس برای پایان دادن به تجاوزاتش و محاصره یمن استفاده کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به غارت منابع نفتی یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی و شرکت‌ها و طرف‌های همدست با آن نیز تاکید کرد: تلاش برای یافتن جایگزینی برای درآمدهای غارت شده نفتی و گازی تا زمان آزادسازی تأسیسات نفتی، در شرایط محاصره موضوع ساده‌ای نیست.

رهبر انصارالله یمن همچنین تصریح کرد: تمامی درآمدهای نفت و گاز توسط ائتلاف متجاوز، دزدان و اشغالگران غارت شده و بخشی از آن را خائنان به جیب می‌زنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: وضعیت هدف گیری همه جانبه این ملت و بی عدالتی شدید علیه آنها ایجاب می‌کند که برای مقابله با این ظلم اقدام کنیم. ما با ایمان به خدا و همانند دوره امام «زید بن علی» (ع) باید علیه دشمنانمان که ما را هدف قرار می‌دهند، اقدام کنیم.

شهر صنعاء پایتخت یمن امروز شاهد راهپیمایی گسترده مردمی به مناسبت سالروز شهادت «زید بن علی» (ع) است و راهپیمایان پرچم‌های یمن و پلاکارهایی در حمایت از جنبش انصارالله و مبارزه با استکبار و رژیم صهیونیستی در دست دارند.

قیام زید بن علی در سال ۱۲۲ ه.ق در کوفه علیه حکومت فاسد بنی‌امیه و در زمان حکومت «هشام بن عبدالملک» و دوره امامت امام صادق (ع) انجام شد که وی و بسیاری از یارانش در این قیام به شهادت رسیدند.

بر اساس متون تاریخی، زید برای خونخواهی امام حسین (ع)، امر به معروف و نهی از منکر و گرفتن خلافت از دست بنی امیه قیام کرد. این قیام را مقدمه فروپاشی بنی‌امیه دانسته‌اند.

راهپیمایی باشکوه دیگری نیز توسط زنان در میدان «جامع الشعب» در صنعاء برگزار شد.

اهالی استان صعده نیز به این مناسبت راهپیمایی باشکوهی برگزار کرده و بر مبارزه با متجاوزان و محکوم کردن هرگونه عادی سازی روابط و خیانت به امت اسلامی تاکید کردند.

راهپیمایی یمنی‌ها در استان‌های دیگر از جمله، «الجوف»، «عمران»، «ریمه»، «حجه»، «تعز»، «الحدیده»، «محویت»، «مأرب» و «البیضاء» نیز برگزار شد.

راهپیمایان در بیانیه سراسری خود "اقدامات خیانت آمیز و هر نوع عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل از سوی رژیم های مزدور و خائن را محکوم و تنفر خود را از آنها" ابراز داشتند.

آنها همچنین تاکید کردند: پیام ما به نیروهای متجاوز این است که ما خسته نشده‌ایم و شعله اصرار و پافشاری ما بر راه خود و اعتماد و اتکا به خداوند متعال خاموش نشده است و هرگز بر سر هویت و استقلال و کرامت و عزت خود معامله‌ای نخواهیم کرد.