نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: دولت با رویکردی هوشمندانه و فعال در مذاکرات و توافق با طرف های مذاکره، باید از ورود به هر سیاهچاله‌ای که منافع حیاتی ملت ایران را دچار خدشه می کند، پرهیز کند.

ابراهیم عزیزی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس یازدهم سومین سال خدمت را سپری می کند، بدون تردید موفقیت و ناکامی هایی در پرونده خدمتی این ایام مجلس ثبت شده است، اما آنچه مهمتر می باشد، آینده پیش رو است.

وی در ادامه تاکید کرد: مجلس یازدهم باید با بهره گیری حداکثری از فرصت باقی مانده تلاش کند که موضوعات مهم و محوری و نیازهای اساسی مردم را در اولویت تصمیمات و مصوبات خود قرار دهد.

نماینده مردم شیراز با بیان اینکه ابرمشکل مسکن، تورم افسارگسیخته، بیکاری جوانان و حل مشکل پروژه های بزرگ و محرک کشور می تواند از اولویت های جدی در باقی مانده عمر مجلس یازدهم باشد، عنوان کرد: دومین موضوعی که مجلس باید بر آن اصرار بورزد پاسداری از قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی است. به عبارتی همان «حرمت امامزاده توسط متولی» را باید متذکر شد. مجلس باید با رویکرد نظارتی قاطع از فرار قانونی و تفسیر به رای قوانین توسط مجریان به جد جلوگیری نماید.

عزیزی در رابطه با موضوع آزمون وکلای مرکز قوه قضائیه گفت: این اقدام مرکز وکلای قوه قضائیه و تفسیر به رای قانون و تضییع حقوق حقه داوطلبان به هیچ وجه پسندیده نبود و انتظار می رود مجلس شورای اسلامی با رویکردی هوشمندانه و قاطعانه با آن برخورد کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مذاکرات هسته ای نیز اظهار کرد: دولت با رویکردی هوشمندانه و فعال در مذاکرات و توافق با طرف های مذاکره، باید از ورود به هر سیاهچاله ای که منافع حیاتی ملت ایران را دچار خدشه کند پرهیز نماید. انتفاع اقتصادی در قالب رفع کامل تحریم ها، تعیین تکلیف پرونده پادمانی ایران، تضمین جدی و بازدارنده و جلوگیری از نقض عهدهای مجدد، حفظ عزت و حرمت نهادهاتی انقلابی و اجرای کامل و جامع قانون راهبردی لغو تحریم ها، تقویت و توسعه ظرفیت های هسته ای کشور و جلوگیری از هرگونه تضعیف احتمالی و برخورد قاطع و عزتمندانه با زیاده خواهی های برخی کشورها از خطوط قرمزی می باشد که مجلس سورای اسلامی بر آن تاکید دارد.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دولت به مسئولین و دولتمردان خطاب به وزیر ارتباطات گفت: با چه مجوزی به خود اجازه می دهید که قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را نه تنها اجرا نکنید، بلکه در مقام مطالبه گری آنها از پلیس بخواهید با آنها برخورد کند. قطعا مجلس از این کوتاهی و قصور نخواهد گذشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس خطاب به وزیر ورزش تذکر داد: برای چندمین بار می گویم به داد ورزش فارس که موجی از ناامیدی و ناکارآمدی بر آن مستولی شده، برسید و به این وضعیت اسفناک پایان دهید.

عزیزی در پایان خطاب به وزیر نیرو گفت: تاخیر در تامین منابع و پشتیبانی از خط دوم انتقال آب شیراز و زرقان شایسته نیست.