شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کودکان

مکمل یاری کودکان با مگادز ویتامین A در این استان اجرا می شود

مکمل یاری کودکان با مگادز ویتامین A  در این استان اجرا می شود

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا از اجرای برنامه «مکمل‌یاری» با مگادُز ویتامین A در سطح استان همدان خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، آرزو کاوه‌ای با اعلام این خبر، مطرح کرد: برنامه مکمل‌یاری برای کودکان دو تا پنج سال است که از ۱۵ مردادماه آغاز شده و فعلاً ادامه دارد.

وی به تببین فلسفه برنامه مکمل‌یاری پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی و رشد کودکان نقش مهمی دارد، تا دو سالگی توصیه به مصرف قطره AD و مولتی‌ویتامین می‌شود اما بعد از آن مصرف این ویتامین قطع شده و از خانواده‌ها می‌خواهیم در برنامه مکمل‌یاری مشارکت کنند تا ضمن تکمیل رشد کودکانشان، سیستم ایمنی‌شان هم تقویت شود و دچار بیماری‌های عفونی نشوند.

کاوه‌ای اظهار کرد: منتها به علت اینکه توزیع روزانه ویتامین A مشکل است و ممکن است کودک خوب مصرف نکند، با دُزهای بالا یعنی مگادُز ۲۰۰ هزار واحدی درنظر گرفته شده تا برای شش ماه ویتامین A کودک را تأمین کند و بعد از این مدت مجدداً باید دریافت شود.

وی ادامه داد: این برنامه با مشارکت سازمان جهانی بهداشت در مراکز بهداشت و جامع خدمات سلامت در سطح شهرها و خانه‌های بهداشت در روستاها انجام می‌شود و لازم است خانواده‌های دارای کودک دو تا پنج سال، به این مراکز مراجعه کرده تا توسط مراقب سلامت و یا بهورز این مکمل را دریافت کنند.

رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‎سینا با اشاره به اینکه والدین باید توجه داشته باشند بعد از دریافت نخستین مکمل، بعد از گذشت شش ماه دوباره مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: این مکمل نه خوراکی است و نه تزریقی بلکه یک محلول روغنی به صورت کپسول است که توسط مراقب سلامت و یا بهورز با قیچی بریده و ته گلوی کودک چکانده می‌شود.
منبع: ایسنا