شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روسیه

صحبت‌های احساسی الکساندر دوگین در مراسم وداع با پیکر دخترش

صحبت‌های احساسی الکساندر دوگین در مراسم وداع با پیکر دخترش

"الکساندر دوگین" فیلسوف برجسته روس در مراسم وداع با پیکر "داریا" دخترش، به جایگاه بسیار بالای دولت و ملت روسیه در زندگی او اشاره کرده و گفت: دخترش به نام پیروزی روسیه جان باخته و همه کسانی که تحت تأثیر مرگ او قرار گرفتند، باید راه وی را ادامه دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "الکساندر دوگین" فیلسوف و یکی از رجال اجتماعی برجسته روس امروز در مراسم وداع با پیکر "داریا دوگین" دخترش، درباره آخرین گفتگوی خود با او صحبت کرد.

فیلسوف دوگین تعریف کرد: «داریا به من گفت: "پدر، من احساس می‌کنم یک جنگجو هستم. احساس می‌کنم یک قهرمان هستم. من سرنوشت دیگری نمی‌خواهم، می‌خواهم با مردمم، با کشورم باشم و می‌خواهم در کنار نیروهای نور باشم."

وی ادامه داد: «معنای زندگی داریا دولت و ملت روسیه بود و کلمه "روسیه" از جمله نخستین کلماتی بود که او در دوران کودکی به زبان آورد. او به نام پیروزی زندگی کرد و به نام پیروزی جان باخت. به امید پیروزی روسیه ما.»

پدر این روزنامه نگار از همه کسانی که تحت تأثیر مرگ غم انگیز او قرار گرفتند خواست تا به کار داریا ادامه دهند و از ایمان به مذهب ارتدکس دفاع کنند و مردم روسیه را دوست داشته باشند.  الکساندر دوگین افزود که بزرگترین بهایی که باید برای پیروزی روسیه پرداخت تنها با بالاترین دستاورد - یعنی پیروزی روسیه- قابل توجیه خواهد بود.

مراسم وداع با پیکر "داریا دوگین" این روزنامه نگار و چهره شناخته شده رسانه‌ای روسیه که شنبه شب در نتیجه انفجار بمب کار گذاشته شده در اتومبیلش به قتل رسید، امروز در مرکز تلویزیون «آستان کینو» در حال برگزاری است.

روز گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس ‌جمهوری روسیه با امضای حکمی، نشان شجاعت (پس از مرگ)  را به روزنامه‌نگار "داریا دوگین" اعطا کرد. پوتین در پیام تسلیت خود به خانواده دوگین، قتل این روزنامه نگار جوان روس را جنایتی شرورانه و بی رحمانه نامید.

زاخارووا: واکنش وزارت خارجه آمریکا به قتل دوگین، ادعای حامی حقوق بشری واشنگتن را بی‌اعتبار کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: واکنش وزارت خارجه ایالات متحده به قتل "داریا دوگین" و شواهد ارائه شده از سوی روسیه مبنی بر ردپای اوکراین در این حادثه، تمامی ادعاهای واشنگتن درباره دفاع از حقوق بشر بین‌المللی را بی‌اعتبار کرده است.

شب گذشته، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، در خصوص قتل این روزنامه نگار روس گفت که ایالات متحده بدون تردید کشتار غیرنظامیان در هر کجا که اتفاق می‌افتد را محکوم می‌کند. وی در عین حال اشاره کرد که چیزی برای گفتن ندارد، جز اینکه اوکراین هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.

انتهای پیام/