شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#دوپینگ#استقلال

اکبر کارگرجم: این چه حرف‌هایی است که می‌شنویم؟

به من بگویید جواد خیابانی بازیکن پرسپولیس بود؟/ اگر استقلالی‌ها دوپینگ کرده بودند ما را ۶۰ سال راحت نمی‌گذاشتند

اکبر کارگرجم کاپیتان سال‌های دور استقلال به انتقاد از شایعه مطرح شده طی روزهای اخیر پرداخت.

به من بگویید جواد خیابانی بازیکن پرسپولیس بود؟/ اگر استقلالی‌ها دوپینگ کرده بودند ما را ۶۰ سال راحت نمی‌گذاشتند

اکبر کارگرجم در خصوص ادعای یکی از گزارشگران صداوسیما مبنی بر دوپینگ بازیکنان استقلال در دربی اردیبهشت سال ۱۳۵۴ که منجر به پیروزی ۳ بر یک آبی‌پوشان شد، اظهار داشت: شما چه فکر می‌کنید؟ آیا این حرف را می‌پذیرید؟ اگر یک نفر دوپینگ کرده بود پرسپولیس ما را رها می‌کرد؟

وی افزود: اگر کوچکترین مدرکی داشتند وای به حال ما بود! اصلا چنین چیزی نیست. نمی‌دانم چرا جواد خیابانی این حرف را می‌زند. آن زمان کجا بوده؟ خدا آقای بهزادی را رحمت کند و روحش شاد باشد. همیشه حاشیه‌های بازی‌های استقلال و پرسپولیس زیاد بوده، اگر یک مدرک از ما داشتند آن بازی را اجازه می‌دادند ما برنده باشیم؟ باخت پرسپولیس همیشه این مسائل را به وجود می‌آورد.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه گفته می‌شود از همایون بهزادی خواسته شده به خاطر مسابقات المپیک پیگیر این ماجرا نباشد، عنوان کرد: یعنی چه؟ اگر چنین چیزی را می‌فهمیدند که اصلا ول کن ماجرا نبودند! می‌گویند برخی را به آزمایشگاه برده‌اند اما یک مدرک هم ندارند که این را ثابت کنند. من حضور ذهن ندارم. ممکن است اعتراضی کرده باشند و برخی بازیکنان رفته باشند اما اگر مدرکی به دست می‌آوردند که به این سادگی کوتاه نمی‌آمدند. شکستشان را می‌خواستند با اعتراض کردن جبران کنند. اگر مدرکی به دست می‌آوردند مگر پرسپولیسی‌ها ما را رها می‌کردند؟

وی افزود: این چه حرفی است که خیابانی می‌زند؟ بازی برای ۶۰ سال پیش است. آن زمان فقط چیزهایی از دوپینگ شنیده بودیم. به عنوان مثال در المپیک مونیخ هم که بودیم تست دوپینگ دادیم که چیزی ثابت نشد. به هرحال برای بزرگ کردن ماجرا و سرپوش باخت اعتراضی کردند اما همانطور که گفتم اگر مدرکی داشتند ما را رها نمی‌کردند. چه دلیلی دارد خیابانی این حرف را می‌زند؟ چرا یکی از پرسپولیسی‌های آن زمان نمی‌آید این بحث را مطرح کند؟ خیابانی بازیکن پرسپولیس بوده؟ واقعا خنده دار است!

مدافع سال‌های دور استقلال تصریح کرد: تا زمانیکه من در این تیم حضور داشتم می‌دانم این اتفاق هیچ وقت در استقلال نیفتاد. هیچکدام از بازیکنان ما اهل این صحبت‌ها نبودند. خیابانی را هم که آن زمان نمی‌شناختم! شاید او مشکلی دارد که این حرف را می‌زند. استقلال دوپینگ کرده باشد و پرسپولیس شکست خورده باشد، آیا از ۶۰ سال پیش ما را راحت می‌گذاشتند؟ این حرف به نظر من یک جوک بیشتر نیست. 

کارگرجم در مورد شرایط استقلال امسال با هدایت ساپینتو گفت: این تیم رفته رفته جا می افتد. سرمربی هم با بازیکنان آشنایی بیشتری پیدا می‌کند. بازیکنان خوبی داریم. هرچه بازی کنند هماهنگ تر می‌شوند. باید تلاش کنند که امتیاز از دست ندهند. نتیجه بازی با ملوان خوب بود اما به هرحال یکی دو اشتباه دفاعی داشتند. ملوان هم تیم خوبی بود و شانس‌هایی برای گل زدن داشت که از دست داد. استقلال هم شانس‌های زیادی داشت. استقلال خوب می‌شود، به این تیم امیدوار باشید.