شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزمون#سال جاری

به همت سازمان دارالقرآن الکریم؛

آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان آغاز شد

آزمون مرحله دوم هفدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان آغاز شد

آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی از امروز اول شهریور ماه الی ۲۰ شهریور ماه سال جاری در تمامی استان‌ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون مرحله دوم حفظ تخصصی شامل آزمون‌های شفاهی از امروز اول شهریور ماه الی ۲۰ شهریور ماه سال جاری در تمامی استان‌ها برگزار می‌شود.

در این دوره بر خلاف سنوات گذشته تمامی مراحل آزمون شفاهی شامل: حسن حفظ، صوت و لحن، وقف و ابتدا و تجوید با استفاده از ظرفیت داوران مجاز بومی برگزار می‌شود و این سازمان صرفاً نقش هدایت و نظارت بر آزمون‌ها را بر عهده خواهد داشت.

در مجموع تعداد ۱۰۰۷ نفر برای شرکت در مرحله اول آزمون حفظ تخصصی ثبت نام نموده اند که ۳۶۷۳ نفر پس از قبولی در آزمون کتبی موفق به راهیابی به مرحله دوم شده اند. شرکت کنندگان طبق جدول زمانبندی و مطابق با حوزه‌های امتحانی تعیین شده در استان خود می‌توانند در آزمون‌ها شرکت نمایند.

شرکت کنندگان در سه مقطع ۱۰ جز، ۲۰ جز و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، گواهینامه معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهد کرد.

همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم (معادل فوق لیسانس) را کسب نمایند می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد شرکت نمایند. زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

گفتنی است که آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.