شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قاچاق

توقیف یک شناور حامل ۱۴۷هزار لیتر گازوئیل قاچاق در آبهای قشم

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور لنج حامل بیش از ۱۴۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم و دستگیری ۷ نفر از قاچاقچیان سوخت توسط دریابانی خبر داد.

اعتمادآنلاین|

مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز در تشریح جزئیات این خبر، اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران پایگاه دریابانی مستقر در این جزیره حین پایش و نظارت حوزه استحفاظی، ضمن شناسایی یک فروند شناور لنج حامل ۱۴۷ هزار و هشتصد لیتر سوخت قاچاق، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

به گزارش فارس، این مقام قضایی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند با تغییر در ساختار شناور مذکور و جاسازی مخزن سوخت در عرشه آن، این محموله بزرگ گازوئیل قاچاق را از مرزهای آبی کشور خارج کنند که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای دریابانی، شناور مورد نظر، توقیف و قاچاقچیان سوخت در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

وی در ادامه افزود: ۷ خدمه این شناور نیز دستگیر شده اند که با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

 قهرمانی با اشاره به اینکه ارزش این محموله سوخت، ۱۴۵ میلیارد ریال است، تأکید کرد: سوخت‌های کشف شده از این شناور طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی خواهد شد و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می شود.