شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#رئیس کمیته

بازخوانی اظهارات رئیس کمیته بدوی درباره احراز صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال/ استعلام‌های قضایی؛ عامل رد صلاحیت یک کاندیدا

بازخوانی اظهارات رئیس کمیته بدوی درباره احراز صلاحیت نامزدهای فدراسیون فوتبال/ استعلام‌های قضایی؛ عامل رد صلاحیت یک کاندیدا

درحالی یکی از نامزد‌های فدراسیون فوتبال به دلیل استعلام‌های قضایی احراز صلاحیت نشده است که بازخوانی اظهارات رئیس کمیته بدوی خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن کامرانی‌فر شب گذشته (دوشنبه) در برنامه فوتبال برتر از احراز صلاحیت دو نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال خبر داد. دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین اعلام کرد کمیته بدوی انتخابات در انتظار استعلام نهایی نفر سوم است.

عده‌ای بعد از عدم احراز صلاحیت یکی از کاندیدا‌ها از مهندسی شدن انتخابات صحبت کرده‌ و مدعی شده‌اند با توجه به روند انتخابات از ثبت‌نام کاندیدا‌ها تا مرحله نهایی احراز صلاحیت این جریان ممکن است دستخوش تغییر شود.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال طبق اساسنامه این فدراسیون 21 روز پیش از انتخابات 8 شهریور ماه اسامی نامزدهای ریاست و هیئت رئیسه را اعلام کرد، اما این کمیته همچنان منتظر استعلام‌‌های قضایی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال بود که گویا از سه نامزد ریاست فدراسیون فوتبال، فقط دو نفر احراز صلاحیت شده‌اند.

علی فلاحتی رئیس کمیته بدوی فدراسیون فوتبال در بحبوحه ثبت‌نام از کاندیدای انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ 15 تیر‌ ماه در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر روی این موضوع تأکید کرده است. فلاحتی در این باره گفته بود: «بحث احراز صلاحیت، بحث شناور، به‌روز و زنده است. اینطور نیست که اگر بزرگواری آن صلاحیت را داشت، دو ماه بعد لزوماً آن صلاحیت همچنان ماندگار باشد و برعکس کسی که صلاحیت نداشت اینطور نیست که بعداً صلاحیت پیدا نکند. در مجمع قبل این موضوع را توضیح دادیم».

بر این اساس نباید از اینکه سه نامزد پیش از این موفق به احراز صلاحیت شده بودند، ولی حالا یک نفر آنها از این فهرست جا مانده است، تعجب کرد، چرا که رئیس کمیته بدوی در زمان ثبت‌نام از کاندیدا‌ها و همچنین در آخرین مجمع فدراسیون فوتبال، صراحتاً روی موضوع روند احراز صلاحیت و اینکه هیچ کاندیدایی نتیجه احراز صلاحیتش قطعی نیست، تأکید کرده بود.

با توجه به صحبت‌های رئیس کمیته بدوی همه چیز مشخص می‌شود و همانطور که فلاحتی گفته استعلام قضایی شناور و به‌روز است. در واقع استعلام‌های قضایی ماجرا را روشن کرده و یکی از نامزدها با اعلام کامرانی‌فر نتوانسته به همین دلیل جواز حضور در انتخابات را به دست آورد.

 

انتهای پیام/