شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#رئیس‌جمهور

روزنامه آلمانی گزارش داد؛

طراح سیاست‌های زلنسکی چه کسی است؟

طراح سیاست‌های زلنسکی چه کسی است؟

روزنامه آلمانی دی‌ولت به این موضوع پرداخته که چه کسی سیاست‌ها و اقدامات رئیس‌جمهور اوکراین را طراحی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه «دی‌ولت» آلمان در گزارشی به این موضوع پرداخته چه کسی سیاست‌های «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین را تعیین می‌کند و او باید از این سیاست‌ها پیروی کند.

دی‌ولت با اشاره به اینکه اوکراین بدون کمک غرب نمی‌تواند ادامه دهد افزود: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه کسانی هستند که تصمیم می‌گیرند که زلسنکی چه اقداماتی باید انجام دهد.

آن‌گونه که این روزنامه آلمانی نوشته طراحان سیاست‌های زلنسکی اما درباره اینکه کی‌یف در مقابله با روسیه چه کار باید کنند، اختلاف‌نظر دارند. واشنگتن به ادامه جنگ و ادامه ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین تمایل دارد، در حالی‌که برلین و پاریس احتمالاً می‌خواهند کی‌یف را وادار کنند که (برای پایان جنگ) با مسکو گفت‌وگو کند.

عملیات نظامی روسیه در اوکراین اوایل اسفند ۱۴۰۰ شروع شد و دولت روسیه علت اصلی این عملیات نظامی را «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین» و دفاع از روس‌ها و روس‌تباران اوکراینی در شرق اوکراین اعلام کرد که دولت مرکزی اوکراین سال‌هاست آنها را هدف آزار و اذیت قرار داده است.

بسیاری از تحلیلگران و رسانه‌های جهان بر این باورند که به علت وابستگی اروپا به گاز روسیه، با نزدیک‌شدن به فصل سرما، سران کشورهای اروپایی تمایل به پایان جنگ در اوکراین دارند.

نشریه «پولیتیکو»، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد داده‌ها و اطلاعات جدید نشان می‌دهد برای اولین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، در ماه گذشته (ماه جولای) شش کشور بزرگ اروپایی هیچ کمک نظامی به اوکراین ارائه ندادند.