شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#روسیه#قیمت#افزایش قیمت#طبیعی

افزایش قیمت گاز در آسیا به‌دنبال اوج گرفتن در اروپا

افزایش قیمت گاز در آسیا به‌دنبال اوج گرفتن در اروپا

اطلاعیه شرکت گازپروم روسیه مبنی‌بر ادامه تعمیرات در خط لوله اصلی ارسال گاز به اروپا و توقف سه روزه عرضه از این خط لوله، رقابت بین آسیا و اروپا برای محموله‌های گاز طبیعی مایع را افزایش اده و قیمت گاز در آسیا را هم بالا برده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت گاز طبیعی مایع در آسیا به‌دنبال نگرانی در مورد محدودتر شدن عرضه جهانی گاز در نتیجه کاهش ارسال گاز روسیه به اروپا افزایش یافته است.
تولیدکنندگان گاز محموله‌های گاز طبیعی مایع خود برای زمستان را بالاتر از 60 دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو در روز دوشنبه ارائه می‌دادند.
قیمت شاخص گاز ژاپن-کره در روز دوشنبه و قبل از اطلاعیه شرکت گازپروم روسیه مبنی‌بر ادامه تعمیرات در خط لوله اصلی ارسال گاز به اروپا 1.3 درصد کاهش‌یافته و به 55.277 دلار رسیده بود.
قیمت گاز برای پنجمین هفته پیاپی افزایش داشته و سه‌برابر سطح سال گذشته معامله می‌شود.

شرکت گازپروم روسیه در روز جمعه اعلام کرد ارسال گاز از خط لوله نورد استریم1 را به مدت 3 روز از پایان ماه اوت متوقف می‌کند. این اطلاعیه شاخص قیمت گاز در اروپا را به یک رکورد جدید رساند.
درحالی‌که روسیه دلیل کاهش عرضه گاز را تعمیرات و نگهداری اعلام کرده، اما برلین مسکو را متهم به توقف عرضه به تلافی تحریم‌های غربی علیه این کشور کرده‌است.
تاجران گاز طبیعی مایع در آسیا نسبت‌به بازگشایی این خط لوله ابراز نگرانی کرده‌اند. بدین‌ترتیب، ادامه روند کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا عرضه جهانی گاز را محدودتر می‌کند.
شرکت گازپروم اعلام کرد ارسال گاز از این خط لوله که از بستر دریای بالتیک به آلمان می‌رسد، پس‌از پایان کار تعمیرات و در صورت نبود مشکلات فنی به سطح فعلی یعنی حدود 20 درصد کل ظرفیت آن بازمی‌گردد.
کاهش عرضه گاز روسیه به اروپا این قاره را در زمستان پیش رو وارد رکود می‌کند.
اروپا و آسیا در رقابتی مستقیم برای محموله‌های گاز طبیعی مایع از عرضه کنندگانی مانند آمریکا، قطر و نیجریه هستند این رقابت قیمت گاز را به بالاترین رقم در این زمان از سال رسانده‌است.
انتهای پیام/60