شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#زلزله#مسکونی

عملکرد دولت در استان کهگیلویه و بویر احمد/ پیشرفت ۹۰ درصدی طرح بازسازی منازل مسکونی زلزله زده دنا

عملکرد دولت در استان کهگیلویه و بویر احمد/ پیشرفت 90 درصدی طرح بازسازی منازل مسکونی زلزله زده دنا

گزارش عملکرد استانداری کهگیلویه و بویر احمد در یک سال گذشته و در بخش های مختلف آب رسانی ، کشاورزی، جاده سازی و عمران و توسعه روستایی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ طرح آبرسانی به روستاهای استان با شروع از شهریور ۱۴۰۰ و پیشرفت ۱۰۰ درصدی تاکنون موفق به تامین آب شرب پایدار ۷۶ روستای استان شده است .

با دستور مقام معظم رهبری جهت بازسازی شهرستان زلزله زده دنا ، طرح بازسازی منازل مسکونی این شهرستان که بر اثر زلزله بیست و نهم اسفند ۱۳۹۹ دچار خسارت شدند از شهریور ۱۴۰۰ شروع و با پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه تاکنون در دست اجرا می باشد.

مقاوم سازی منازل مسکونی به تعداد یک هزار و ۶۹۹ واحد شهری و روستایی و به مبلغ چهار میلیون و ۳۵ هزار و ۶۰۰ ریال ، تعمیر دو هزار و ۹۰۰ واحد و دو هزار و ۷۳۷ مورد پرداخت معیشتی به شهرستان از جمله اهداف تعریف شده و مورد انتظار از پروژه بازسازی منازل مسکونی شهرستان دنا بود که موفق به تحقق بازسازی یک هزار و ۶۹۹ واحد شهری و روستایی خسارت دیده و غیر قابل سکونت و تعمیر دو هزار و ۹۰۰ واحد و همچنین دو هزار و ۷۳۷ مورد نیز پرداخت معیشتی به این شهرستان شد. 

طرح بازسازی تاسیسات زیربنایی خسارت دیده از حوادث نیز از شهریور ۱۴۰۰ شروع و با پشرفت ۸۰ درصدی تا کنون ادامه دارد که این طرح نیز موفق به تحقق دو میلیون ۶۰۵ هزار ۴۵۰ریال جهت بازسازی تاسیسات زیر بنایی ، نوسازی و بهسازی مدارس خسارت دیده از ،کشاورزی ،آب ،جداول ،دیوارهای حفاظتی ،جاده ها اختصاص داده شده که به صورت ویژه شهرستان دنا بازسازی و نوسازی شد.

لازم به ذکر است با توجه به اینکه این تاسیسات در دوره های گذشته از مقاوم سازی مناسبی بر خوردار نبوده اند در حال حاضر مقاوم و در برابر حوادث برای مردم مشکل ساز نخواهند بود و اعتباری به مبلغ دو میلیون و ۶۰۵ هزار و ۴۵۰ ریال به این تاسیسات زیربنایی اختصاص داده شد.

طرح بهسازی جاده لنده به الگن نیز با پشرفت ۴۰ درصدی ، طرح احداث راه اصلی یاسوج _سی سخت با پشرفت ۸۰ درصدی ادامه دارند و به بهره برداری کامل خواهند رسید.

در بخش های کشاورزی و عمران و توسعه روستا ها ، طرح های هادی روستایی با هدف اجرای طرح در ۲۴۶ روستا و طرح اجرای سد های خاکی در سطح شهرستان بهمئی، تامین آب کشاورزی با پشرفت ۷۰ درصدی از شهریور ۱۴۰۰ شروع و تا کنون ادامه دارند.

خبرنگار : محمد رخ فیروزی

انتهای پیام