شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید#حوزه

تصمیم جدید دولت برای ساماندهی پاداش هیئت مدیره شرکتهای دولتی

تصمیم جدید دولت برای ساماندهی پاداش هیئت مدیره شرکتهای دولتی

رئیس سازمان ملی بهره‌وری، ضمن رونمایی از سامانه سنجش بهره‌وری شرکت‌های دولتی، گفت: پاداش هیئت مدیره شرکت‌های دولتی به عملکرد آنها در حوزه بهره‌وری متصل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، میرسامان پیشوایی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان ملی بهره‌وری برگزار شد، گفت: در قانون بودجه 1401 مجازات برای مدیرانی که اطلاعات بهره‌وری را در اختیار  سازمان ملی بهره‌وری قرار نمی‌دهند لحاظ شده است.

وی افزود: پاداش هیئت مدیره شرکت‌های دولتی به روند افزایش بهره‌وری متصل شده است‌، اگر مدیران دولتی نتوانسته‌اند ارزش افزوده در حوزه بهره‌وری داشته باشند نباید پاداش دریافت کنند. خوشبختانه در سال 1400 پاداش هیئت مدیره بخشی از شرکت‌های دولتی بر این اساس تعیین شد.

رئیس سازمان بهره‌وری، گفت: میانگین رشد بهره‌وری شرکت‌های دولتی منفی 18 درصد بوده که بخش مهمی از آن مربوط به شرکت‌های نفتی است‌. در شرکت‌های غیرنفتی نیز میزان رشد بهره‌وری به شدت پایین است.

وی افزود: متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد فردی که در یکی از شرکت‌های دولتی مشغول کار است 2.5 برابر متوسط درآمد در اقتصاد ایران، حقوق دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه بهره‌وری یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت برای کشور است، گفت: امروز انتشار اطلاعات عمومی شرکت‌های دولتی در سامانه سنجش بهره‌وری اعم از نهاده، ستانده، رشد شاخص چند عاملی و... در اختیار عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/