شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#کردستان

عملکرد دولت در استان کردستان / اجرای طرح امنیت و عمران مرز با هدف کنترل بهینه مرز

عملکرد دولت در استان کردستان / اجرای طرح امنیت و عمران مرز با هدف کنترل بهینه مرز

گزارش دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری کردستان در سال نخست دولت سیزدهم اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ از جمله دستاوردها، اقدامات و فعالیتهای مهم استانداری کردستان در سال نخست دولت سیزدهم می توان به پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به مرزنشینان با هدف ایجاد  امنیت پایدار اشاره کرد که زمینه ی تقویت امنیت پایدار و پیشگیری از واگرایی را برای منطقه فراهم می کند.

نتایج و دستاوردهای این طرح جلب رضایتمندی مردمی و تقویت امنیت پایدار، جلوگیری از واگرایی با ارتقا سطح مرزنشینان  که از ابتدای سال 1400 تاکنون با پیشرفت 90 درصدی طرح همراه بوده است.

از دیگری اقدامات دولت سیزدهم در استان کردستان میتواند به اجرای طرح امنیت و عمران مرز با هدف کنترل بهینه مرز اشاره کرد.

نتایج حاصل شده این طرح ها بهسازی و احداث جاده های مرزی و ارائه پروژه های آبرسانی و برق رسانی به مقعرهای نظامی و انتظامی با با هدف مقابله جدی با تعرضات مرزی است.

اجرای این طرح از سال 1400 آغاز شده است و با پیشرفت 80 درصدی طرح در حال اجراست.

کاهش آمار جرائم انتظامی و امنیتی بالاخص وقوع سرقت

از مهم ترین فعالیت های انجام شده دولت سیزدهم در استان کردستان کاهش آمار جرائم انتظامی و امنیتی وقوع سرقت در استان کردستان است که با روی کار آمدن دولت مردمی با ایجاد امنیت و تقویت احساس و پیشگیری از بروز نارضایتی های عمومی و رضایتمندی مردم و کاهش آمار سرقت شاهد هستیم.

اختصاص 8500 تن قیر برای شهرداری های استان

یکی از چالش های هر استان آبادانی و توسعه آن استان است که دولت سیزدهم در راستای توسعه و آبادانی استان کردستان  از محل بند ز تبصره 1 قانون بودجه سال 1400 مبلغ 800 میلیارد ریال معادل 8500 تن قیر به شهرداری های استان اختصاص یافته است.

به همین منظور طرح ها و اقداماتی تاثیر گذاری در راستای محرومیت زدایی محلات حاشیه شهرهای استان انجام گرفته است که بیش از  400000متر مربع از معابر سطح شهرهای استان آسفالت شده است که میزان پیشرفت این طرح 100 درصد است.

خبرنگار: نامدار حیدریان

انتهای پیام