شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#سیاست خارجی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: مسیر حرکت دولت در سیاست خارجی رو به جلو و مسیر درستی است

عمویی گفت: مسیر حرکت دولت را در سیاست خارجی مسیری درست می بینیم هر چند لازم است که این مسیر با دقت و توان بیشتر پیگیری شود و انتظار داریم که نتایج آن را برای مردم عزیز در تقویت تجارت خارجی کشور و انتفاع اقتصادی ببینیم.

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درگفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با عملکرد دولت در یک ساله گذشته گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی اقدامات فراوانی را صورت داده و اقدامات خوبی هم پیش رویش بوده است. شاهد بودیم که در دوره یکساله دولت سیزدهم تردد مقامات بین المللی به کشور در بالاترین سطح خود انجام‌گرفت و اجلاس روند آستانه در تهران با حضور آقای پوتین و اردوغان انجام شد که یک نقطه عطفی در همکاری منطقه ای جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با اشاره به ارتباط با همسایگان گفت: در حوزه ارتباط با همسایگان هم گامهای رو به جلویی برداشته شده است. در دولت توجه به دیپلماسی اقتصادی یک نکته قابل توجه بوده و شاهد بودیم که تجارت خارجی ایران در حوزه های غیر نفتی به بیش از120 میلیارد دلار رسید که این عدد قابل توجهی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: در حوزه توافق 25 ساله با چین شاهد آغاز اجرایی شدن آن در این دولت بودیم هر چند گامهای مهم تری وجود دارد که برداشته شود.اجلاس اکو که در آسیای میانه برگزار شد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از این جهت که در حاشیه این اجلاس ما شاهد بودیم که قرارداد سوآپ گازی بین ایران و ترکمنستان  و آذربایجان امضاء شد. 

وی تصریح کرد: در فعالیت های کشورمان برای حفظ منافع ملی در حوزه قفقاز جنوبی قابل توجه بوده و فکر می کنم در شرایط فعلی دولت گامهای رو به جلو در مسیر درستی در حوزه سیاست خارجی برداشته است و توجه به همسایگان و دیپلماسی اقتصادی و پیگیری مذاکرات رفع تحریم اقدامات درستی بوده که در این مسیر دنبال شده است.

نماینده مردم تهران یادآور شد: تقویت همکاری با همسایگان یا دیپلماسی اقتصادی و همکاری بین المللی موضوعی نیست که ما بگوییم برای یکسال فعالیت دولت کافی است ، بلکه کل روند فعالیت دولت را می تواند پوشش بدهد و بسیاری از کارهایی که شروع شده باید منتظر باشیم که نتایج آن در سالهای بعد پیگیری و اجرا شود. مسیر حرکت دولت را در سیاست خارجی مسیری درست می بینیم هر چند لازم است که این مسیر با دقت و توان بیشتر پیگیری شود و انتظار داریم که نتایج آن را برای مردم عزیز در تقویت تجارت خارجی کشور و انتفاع اقتصادی ببینیم.

انتهای پیام/