شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#بازیکنان#فولاد#قدیمی

مرتضی فنونی‌زاده در گفتگو با مشرق مطرح کرد؛

پول میلیاردی را بازیکنان می‌گیرند، پاسخ نتیجه نگرفتن‌ها را ما باید بدهیم!/چرا یحیی به سیامک نعمتی بازی نمی‌دهد؟

فنونی زاده

پیشکسوت پرسپولیس گفت: شاگردان یحیی همچنان با سیستم قدیمی ۴_۲_۳_۱ و یک مهاجم در زمین حاضر می‌شوند. بازی با فولاد در زمین خود پرسپولیس بود و باید تیم احتیاط را کنار می‌گذاشت.

سرویس ورزش مشرق _ هفته دوم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تیم فوتبال پرسپولیس همچنان در حسرت اولین پیروزی خود باقی بماند. شاگردان یحیی گل‌محمدی در هفته دوم لیگ برتر به مصاف فولاد خوزستان در ورزشگاه آزادی رفتند که این بازی با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا سرخ‌پوشان برای کسب پیروزی منتظر هفته‌های آینده باشند.

مرتضی فنونی زاده بازیکن سابق پرسپولیس در گفتگو با مشرق درباره عملکرد پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ گفت: دو بازی ابتدایی پرسپولیس با تیم‌های خوب و سرسخت لیگ برتر بود. شاگردان یحیی همچنان با سیستم قدیمی ۴_۲_۳_۱  و یک مهاجم در زمین حاضر می‌شوند. بازی با فولاد در زمین خود پرسپولیس بود و باید تیم احتیاط را کنار می‌گذاشت. متاسفانه با حضور دو هافبک دفاعی توان تهاجمی پرسپولیس کم می‌شود. با خروج کمال یا سرلک از بازی، قدرت تهاجمی پرسپولیس بیشتر می‌شود. سال گذشته پرسپولیس بازیکن بازی‌ساز نداشت ولی در این فصل پرسپولیس سه بازیکن بازیسار باکیفیت دارد. ترابی، صادقی و رفیعی سه تن از بهترین بازیسازان لیگ برتر هستند ولی نمی‌توانند علاوه بر گل‌سازی، در زمینه گلزنی هم مشارکت داشته باشند. این بازیکنان باید در صورت ناکامی پرسپولیس در گلزنی، سعی کنند دروازه تیم حریف را بازکنند.

پول میلیاردی را بازیکنان می‌گیرند، پاسخ نتیجه نگرفتن‌ها را ما باید بدهیم!/چرا یحیی به سیامک نعمتی بازی نمی‌دهد؟

وی ادامه داد: در بازی با فولاد اگر ضربات ابتدایی ترابی درون دروازه فولاد جا می‌گرفت، در ادامه شاهد بازی قشنگ‌تری بودیم. در این بازی فولاد خوزستان فقط برای تساوی آمده بود و دنبال تساوی گرفتن از پرسپولیس در استادیوم آزادی بود. همه تیم‌ها در برابر استقلال و پرسپولیس به دنبال مقاومت هستند و نمی‌خواهد گلی دریافت کنند.

فنونی زاده گفت: چرا در دقیقه ۹۰ بازی باید آقای تمیروف به زمین مسابقه بیاید و یک موقعیت خراب کند. البته حضور امید عالیشاه در روند هجومی پرسپولیس تاثیرگذار بود ولی حضور مهاجم ازبک باعث شد که حملا پرسپولیس زهردار نباشد. نمی‌دانم چرا سیامک نعمتی در ترکیب قرار نمی‌گیرد. نعمتی بازیکنی است که در همه جای زمین می‌تواند بازی کند و به خط حمله پرسپولیس کمک کند. قطعا حضور نعمتی موثرتر از شرزود تمیروف است. هر گاه آقای تمیروف به زمین می‌آید تیم ما ده نفره می‌شود.

پیشکسوت پرسپولیس درباره حضور مهاجم هلندی در لیگ ایران و پرسپولیس خاطر نشان کرد: آقای درویش به خاطر آرام کردن جو به وجود آمده، لوکادیا را جذب کرد. آقای درویش و آقای گل‌محمدی باید از پیشکسوت‌های پرسپولیس، از جمله آقای ناصر محمدخانی و فرشاد پیوس دعوت کنند تا بازیکن جدید را تایید کنند. بدون مشورت کارشناسان، بازیکنان بی کیفیتی مثل بازیکنان تاجیکستانی جذب می‌شود. برای جذب بازیکنان باید دو تن از کارشناسان تایید کنند و در نهایت از فیلتر خود آقای گل‌محمدی هم عبور کند و خود ایشان نیز جوابگو باشند. از دیروز تا حالا به جای کادرفنی پرسپولیس، پیشکسوتان جوابگوی ناکامی تیم هستند. بازیکنان پرسپولیس نمی ‌توانند دروازه رقبا را باز کنند، ولی ما باید جوابگو باشیم. پول میلیاردی را بازیکنان می‌گیرند، پاسخ نتیجه نگرفتن‌ها را پیشکسوتان باید بدهند؟ ما به عنوان هوادار همیشه پشت تیم هستیم ولی دلیل نمی‌شود که انتقاد نکنیم. سیستم و چینش نفرات پرسپولیس درست نیست.

پول میلیاردی را بازیکنان می‌گیرند، پاسخ نتیجه نگرفتن‌ها را ما باید بدهیم!/چرا یحیی به سیامک نعمتی بازی نمی‌دهد؟

فنونی زاده در مورد مدعیان اصلی قهرمانی این فصل لیگ برتر گفت: با وجود اینکه در اول فصل قرار داریم، ولی به نظرم اول فصل با آخر فصل تفاوت چندانی ندارد و تیمی که می‌خواهد قهرمان شود، حتما باید از اول فصل خوب ظاهر شود. بدون شک رقبای پرسپولیس، استقلال و سپاهان هستند و این سه تیم برای قهرمانی می‌جنگند. همیشه این سه تیم در لیگ ایران در حال رقابت برای قهرمانی هستند ولی این فصل تعداد تیم‌های مدعی به ۷ یا ۸ تیم افزایش یافته است. تیم‌های خوبی مثل ذوب‌آهن، مس رفسنجان ، فولاد و گل‌گهر تیم‌های خوب این فصل هستند.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس هیچگاه بازی راحتی در لیگ ندارند و همه تیم‌ها با تمام توان در برابر این دو تیم حاضر می‌شوند. سرخ‌پوشان باید تلاش کنند در همان دقیقا ابتدایی مدام در محوطه جریمه حریف در حال حمله باشند. صلابت تیم‌های پایتخت باعث ترس در بازیکنان رقیب می‌شود و تیم می‌تواند از این فرصت استفاده کند. در این دو هفته تنها نکته منفی پرسپولیس گل نزدن بود که انشاالله کادرفنی برای هفته آینده این مشکل را برطرف کند.