شهر خبر

از باخت ناراحتم ولی بازیکنانم را تحسین می‌کنم/ انتظار چنین فینال زیبایی نداشتیم

از باخت ناراحتم ولی بازیکنانم را تحسین می‌کنم/ انتظار چنین فینال زیبایی نداشتیم

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران گفت: بعد از تعویق چهارساله مسابقات والیبال نوجوانان آسیا، انتظار فینال به این زیبایی را نداشتیم؛ بازیکنانم را تحسین می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در مورد شکست سه بر صفر شاگردانش مقابل ژاپن در فینال مسابقات قهرمانی پسران زیر 18 سال آسیا اظهار داشت: بازی خوب و مهیجی بود. بعد از تعویق چهارساله مسابقات نوجوانان آسیا، انتظار نداشتیم فینال به این زیبایی داشته باشیم. با اختلاف ۸ امتیاز به ژاپن باختیم اما بازی فوق‌العاده‌ای بود.

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران ادامه داد: برنامه تیم والیبال ژاپن روی سرویس‌های موجی است. بازیکنان ایران مثل بزرگسالان سرویس پرشی می‌زدند و این تفاوت دو تیم است. در آینده خواهیم دید که کدام بازیکن در سطح اول دنیا بازی می‌کنند. مسلما تعداد بازیکنان ایران در سطوح بالاتر، بیشتر خواهد بود چون هم به لحاظ فیزیکی بهتر هستند و هم به لحاظ سرویس.

وکیلی گفت: همان‌طور که گفتم دریافت و توپ‌گیری ژاپن فوق‌العاده است. ژاپنی‌ها تا این مرحله این‌چنین بازی نکرده بودند. سه بازی برده سه بر دو داشتند که ۶ امتیاز گرفته بودند. دو پیروزی سه امتیازی هم گرفته بودند که جمعا ۱۵ امتیاز می‌شود. در حال حاضر ما هم ۱۵ امتیاز داریم. آن‌ها با یک برد بیشتر نسبت به ایران قهرمان شدند. به تیم ژاپن تبریک می‌گویم.

وی تصریح کرد: به شخصه از باخت ناراحت هستم ولی بازیکنانم را تحسین می‌کنم. آن‌ها فوق‌العاده بازی کردند. میزبانی عالی بود. در مورد داوری هم فکر می‌کنم یکی دو بار اشتباهاتی رخ داد که می‌توانست انجام نشود. در مجموع به داور احترام می‌گذارم. مشکلی نیست و باید تحمل باخت را داشته باشد.

وکیلی گفت: سال‌های قبل هم در مسابقات آسیایی با ژاپن، چلنج داشتیم ولی هرگز در مسابقات جهانی از ما بالاتر نبودند. همیشه در جهانی از آن‌ها بالاتریم. یکسال برای رفع نقاط ضعف زمان داریم. من انتظار این بازی را از ژاپن نداشتم.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان در پایان گفت: ژاپنی‌ها نمی‌توانند قد خود را بلندتر کنند اما ما می‌توانیم کیفیت توپ‌گیری و شرایط‌مان را بهتر کنیم. همیشه در آسیایی ۷ یا ۸ ماه کار می‌کنیم اما آن‌ها زمان بیشتری دارند و در برخی از شرایط پایه بالاتر هستند اما در نهایت در مسابقات جهانی ما بهتر هستیم. در ۲۰۱۶ گفتم هم ژاپن و هم کره را می‌بریم و همین شد و قهرمان شدیم‌. الان هم این نوید را می‌دهم. ما خارج از نتیجه‌گرایی بازی کردیم و دنبال کارهایی هستیم که در آینده به درد تیم می‌خورد.

وی ادامه داد: مردانه بازی کردیم و یک والیبال زیبا را به نمایش گذاشتیم. در امتیازهای ابتدایی و پایانی ژاپنی‌ها بهتر از ما بازی کردند. بهتر بازی کردن آن‌ها دلیلی بر بد بازی کردن بازیکنان من نیست. شاید در سال‌های اخیر در سطح نوجوانان این فینال فوق‌العاده بود. شکست هم در ورزش هست. امیدواریم در جهانی بتوانیم عملکرد بهتر و سکوی بالاتری بگیریم.

چهاردهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 18 سال آسیا که از 24 مردادماه به میزبانی تهران در سالن والیبال آزادی آغاز شده بود، امروز (دوشنبه 31 مرداد ماه) با قهرمانی تیم ملی والیبال ژاپن به پایان رسید.

انتهای پیام/