شهرخبر

برخورد پلیس راهور با امداد خودرو‌های خصوصی در بزرگراه‌های تهران

برخورد پلیس راهور با امداد خودرو‌های خصوصی در بزرگراه‌های تهران

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهور تهران بزرگ طرحی به نام ساماندهی خودروهای امدادی به اجرا گذاشته است که با امدادرسانی خودروهای غیرمجاز به شهروندان در بزرگراه‌ها، برخورد می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سرهنگ محمد رازقی؛ معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، در برنامه شهر امن، اظهار کرد: هنگامی که وسیله نقلیه‌ رانندگان به هر دلیلی در کنار مسیر تردد متوقف شود، باید در اولین اقدام، ایمن‌سازی مناسب در محل اطراف توقف خودرو انجام شود.

وی افزود: متاسفانه تصادفات زیادی در حاشیه معابر رخ می‌دهد که وسیله نقلیه‌ای خراب و یا تصادفی بوده که رانندگان عبوری به علت عدم توجه کافی به جلو، باعث تصادفات وحشتناکی شده‌اند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اگر وسیله نقلیه‌ای به هر دلیلی متوقف یا خراب شود، رانندگان وظیفه دارند نسبت به ایمن‌سازی محل، اقدامات لازم را انجام‌‌دهند.

وی ادامه داد: رانندگان باید در معابر عادی در فاصله 70 متری از علایم هشداردهنده و مثلث شبرنگ استفاده کنند؛ همچنین در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها که سرعت بالا است این علایم باید در فاصله 150 متری خودرو قرار بگیرد.

رازقی گفت: اگر خرابی و تصادف در پیچ‌هایی رخ دهد که دید رانندگان عبوری محدود است، باید این علایم را در فاصله 200 متری خودرو قرار بگیرد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: رانندگان باید نهایت دقت و آرامش را در ایمن‌سازی خودرو داشته باشند و وسیله نقلیه را به سمت راست مسیر منتقل کنند تا از برخورد‌های دیگر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: رانندگان در صورت بروز تصادف حتما باید با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند و اگر وسیله نقلیه‌ آنها خراب شد با امداد خودرو و خودروهای امدادی جهت انتقال خودروی خود تماس حاصل کنند.

رازقی گفت: رانندگان می‌توانند برای اینکه از امدادهای مجاز استفاده کنند با مرکز فویت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند و شماره تلفن خودروی‌های امدادها و جرثقیل‌های مجاز را از پلیس درخواست کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: در بزرگراه‌های شهر تهران امداد‌ خودروهایی به صورت شخصی فعالیت می‌کنند که تخصص و مهارت لازم را در این زمینه ندارند؛ برای امداد‌رسانی به خودروها باید از وسیله‌نقلیه مناسب با استاندارد لازم استفاده شود و رانندگان اینگونه خودروها باید در این زمینه تخصص‌های لازم را داشته باشند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: اخیرا شاهد تصادفاتی بودیم که یک فرد در حال امداد‌رسانی و یدک‌کشی بوده اما چون تخصص کافی را نداشته و ایمنی را رعایت نکرده در محل موردنظر دچار حادثه مرگبار شده است.

وی ادامه داد: وسیله نقلیه‌ای که در بحث امدادرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد حتما باید تجهیزات لازم را مانند چراغ گردان زرد و آشکار‌سازی مناسب در خصوص امداد‌رسانی را در اختیار داشته باشد.

رازقی گفت: پلیس راهور تهران بزرگ در این خصوص طرحی به نام ساماندهی خودروهای امدادی به اجرا گذاشته است که با امدادرسانی خودروهای غیر مجاز به شهروندان برخورد می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: امداد‌خودروهایی که ضوابط را رعایت می‌کنند و مورد تایید پلیس و سازمان‌های مربوطه هستند، فقط اجازه فعالیت در موضوع امدادرسانی را به شهروندان دارند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه پلیس به رانندگانی که خودروی آنها در مسیر متوقف شده این است که ایمن سازی مناسب را در محل مورد نظر انجام دهند و افرادی که در زمینه امدادرسانی حضور دارند، باید فعالیت آنها در قالب شرکت‌های معتبر باشد.

انتهای پیام/