شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#داور#نقل و انتقالات

مهدی امیرآبادی:

بااین خریدها استقلال یک گل از مس جلوست/ مدافع تیم چون حاشیه درست نمی کند بازی اش نمی دهند/ داور اشتباه کند ساپینتو چه کارش می کند؟

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال با این خریدهایی که در فصل نقل و انتقالات داشته قبل از شروع بازی با مس یک بر صفر از حریفش پیش است.

بااین خریدها استقلال یک گل از مس جلوست/ مدافع تیم چون حاشیه درست نمی کند بازی اش نمی دهند/ داور اشتباه کند ساپینتو چه کارش می کند؟

مهدی امیرآبادی، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر در تیم استقلال و حواشی مربوط به یارگیری این تیم و لگد ساپینتو به برانکارد گروه هلال احمر اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی اول استقلال مقابل ملوان را چطور ارزیابی کردید؟

درست است که ما مقابل ملوان سه گل زدیم اما هنوز شرایط بدنی بازیکنان به حالت مطلوب برنگشته! هنوز بازیکنان در خطوط مختلف با هم آشنایی لازم را ندارند. شما اگر دقت کنید در اواخر بازی قائدی که آمد شکل بازی کمی بهتر شد. مهره های خوبی در استقلال جمع شده‌اند اما هنوز با هم هماهنگ .

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

توضیحی ندارد! کاملا مشخص است که اگر تیم ملوان یک مقدار باهوش تر عمل می کرد یا مهره های بهتری داشت ممکن بود با بهره گیری از تجربه آنها کاردست استقلال بدهد. ولی خدا را شکر استقلال سه امتیاز خوب بدست آورد و حواشی را جمع کرد. سه امتیاز خارج از خانه خیلی مهم بود و امیدوارم ادامه دار باشد.

نکته خاصی در این بازی نظر شما را به خودش جلب نکرد؟

اولاً امیدوارم هماهنگی بازیکنان استقلال روز به روز بیشتر شود. بعد هم نکته‌ای که در این بازی به نظر رسید این بود که مهره های زیادی در خط حمله استقلال وجود دارند. متاسفانه تنها تیم ایران که اول بازیکن می‌گیرد بعد سرمربی می آورد استقلال است. این خیلی بد است که در لحظه آخر ارسلان مطهری از تیم کنار گذاشته می شود و یا محمد حسینی می رود.

بازیکنی که از تیم هوادار گرفتند؟

آفرین! با این شیوه کاری هم به بازیکن ضربه میزنند و او را متضرر میکنند و هم اینکه مشخص میشود روی خرید برخی بازیکنان سرمربی نظر نداده است و خود باشگاه رأساً اقدام کرده که این خیلی بد است. امیدوارم ساپینتو در ادامه بتواند مدیریتش را به شکل دیگری در تیم نشان بدهند. در حال حاضر خط فوروارد و دفاع استقلال خیلی پرمهره است. حتی می‌توان گفت مهره زیادی هم داریم اما در برخی پست ها مثل پلی میکر بازیکن جذب نشده!

شما در پست دفاع کناری بازی می کردید. در دو بازی اول استقلال این تیم از دو جناح متزلزل نشان داد و گل هایی که خورد نیز از جناح راست و چپ بود! چرا چنین مشکلاتی برای تیمی به وجود آمده که فصل قبل کمترین گل خورده را داشت؟

این دیگر به مدیریت ساپینتو برمیگردد. همانطور که گفتم در شرایطی که خط حمله ما قوی است خطهای دیگرمان نسبت به خط حمله ضعیف تر هستند. به نظرم صالح حردانی و جلالی که دفاع تخصصی جناح راست و چپ محسوب می‌شوند باید بیشتر در کارشان دقت داشته باشند.

بااین خریدها استقلال یک گل از مس جلوست/ مدافع تیم چون حاشیه درست نمی کند بازی اش نمی دهند/ داور اشتباه کند ساپینتو چه کارش می کند؟

در دیدار با ملوان عارف غلامی که دفاع چپ نیست در این پست به میدان رفت. این چه علتی می تواند داشته باشد؟

شاید ساپینتو به بازیکنانی که ممکن است با بیرون نشستن حاشیه درست کنند بازی می دهد ولی جلالی که خودش دفاع تخصصی چپ است و اگر بیرون هم بنشینند حرفی نزند را بازی نمی دهد. در صورتی که جلالی باید در این پست بازی کند. ساپینتو باید توضیح بدهد که چرا عارف غلامی را در دفاع چپ بازی داده! ما الان می بینیم که استقلال دفاع وسط هم زیاد دارد. سیلوا، مرادمند، یزدانی و مدافعی که از صنعت نفت آبادان گرفتند یا روزبه چشمی! این نشان می‌دهد که این پست پر از مهره است و در برخی پست ها اصلا مهره نداریم یا کم داریم.

درباره بازی بعدی با مس کرمان صحبت کنید و اینکه چقدر از نماینده این استان شناخت دارید؟

شناختی ندارم. این تیم از لیگ یک آمده است ولی وقتی اسم استقلال مقابل این تیم به میدان می‌رود یعنی که استقلال یک بر صفر از حریفش جلو است. استقلال با این خریدهایی که در فصل نقل و انتقالات داشته قبل از شروع بازی یک بر صفر از حریفش پیش است. استقلال باید برود و ببرد مخصوصاً در این بازی که استقلال میزبان است.

قرار است این بازی با تماشاگر و البته حضور بانوان برگزار شود. نظر شما درباره ورود بانوان به استادیوم چیست؟

امیدوارم هرچه زودتر این مشکل برطرف شود. مگر چه ایرادی دارد که بانوان هم بیایند و بازی ها را از نزدیک ببینند؟ باید این فرهنگ را جا بیندازیم و از این طرز فکر فاصله بگیریم که خانم ها نمی توانند به استادیوم بیایند. با ورود بانوان فوتبال مان هم تعلیق نمی شود چون فیفا گفته در این باره شوخی ندارد. اگر تعلیق شویم فوتبال مان ضرر میکند.

بااین خریدها استقلال یک گل از مس جلوست/ مدافع تیم چون حاشیه درست نمی کند بازی اش نمی دهند/ داور اشتباه کند ساپینتو چه کارش می کند؟

درباره حق پخش تلویزیونی و صحبت های مسئولان استقلال که گفته اند تا حق شان پرداخت نشود دوربین های صدا و سیما را به استادیوم راه نمیدهند صحبتی دارید؟

امیدوارم یک طرف بیاید و در این زمینه پادرمیانی کند تا لااقل این مشکل هم برطرف شود. تقریبا می شود گفت اکثر مشکلات فوتبال ما برطرف شده و فقط مانده این یک مشکلی که شاید باعث شود کار برخی باشگاه ها مثل استقلال خراب شود. متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که گوشه گوشه فوتبال ما مشکلات اینچنینی وجود دارد. مثل بحث رئیس فدراسیون و مثل خیلی چیزهای دیگر.

به نظر شما چه کسی در این زمینه کوتاه خواهد آمد؟ استقلالی ها یا صدا و سیما؟

امیدوارم هر اتفاق می‌افتد در نهایت به سود مردم تمام شود. چون در این شرایط تنها دلخوشی مردم همین فوتبال و تماشای آن است.

تصاویر بازی استقلال و سپاهان در بازی اول را دیدید؟

بله دیدم! فیلمبرداری اش عادی نبود. واقعا نمی شد بازی را درست متوجه شد. امیدوارم این مشکلات زودتر حل و فصل شود و مردم که مخاطبان اصلی فوتبال هستند بیشتر از این اذیت نشوند.
 

بااین خریدها استقلال یک گل از مس جلوست/ مدافع تیم چون حاشیه درست نمی کند بازی اش نمی دهند/ داور اشتباه کند ساپینتو چه کارش می کند؟

درباره اتفاقات حاشیه بازی استقلال و ملوان و لگدی که ساپینتو به برانکارد گروه هلال احمر زد صحبتی دارید؟

ساپینتو یک مربی حرفه‌ای است و باید متوجه شود که اینجا ایران است! شاید هنوز به فرهنگ و وضعیت فوتبال ما در ایران آشنا نیست. تازه او هنوز با مسائل و مشکلات داوری برخوردنداشته و این کارها را میکند! ما در سالیان گذشته دیدیم که داوران چه اشتباهاتی می کنند و چه اتفاقاتی می‌افتد. اگر یکی از آن اشتباهات برای استقلال رخ بدهد آن وقت ساپینتو چکار خواهد کرد و چه واکنشی نشان خواهد داد؟ خدا می داند چه اتفاقی می افتد! به خاطر همین مسئولان باشگاه استقلال باید با او صحبت کنند و به او تذکر بدهند که اینجا ایران است و نباید این کارها را انجام بدهد. عزیزان ما در گروه هلال احمر از اقشار زحمتکش این کشور هستند که در همه مسابقات کنار زمین مراقب سلامت بازیکنان فوتبال هستند.