شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#رئیس جمهور

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه ای:

اوکراین طراح و مجری قتل «داریا دوگین» است

اوکراین طراح و مجری قتل «داریا دوگین» است

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد قتل دختر مشاور ارشد رئیس جمهور این کشور از سوی نهادهای امنیتی اوکراین اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد اوکراین در پس قتل فجیع دختر «الکساندر دوگین» فیلسوف مشهور روسیه است.

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد انفجار خودروی متعلق به داریا دوگین که به مرگ وی منجر شد، از سوی سرویس ویژه امنیتی اوکراین برنامه ریزی و اجرا شده است.

بنا به بیانیه منتشره، سرویس امنیت فدرال روسیه به این نتیجه رسیده که سرویس های ویژه اوکراین در پشت قتل داریا دوگین هستند و عامل جنایت وی یک تبعه اوکراینی است.

سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که عامل این حادثه «ناتالیا پاولونا ولک» شهروند اوکراینی متولد ۱۹۷۹ است که در ۲۳ ژوئیه امسال به همراه دخترش وارد روسیه شده است. بنا به این بیانیه، در روز حادثه، ولک به همراه [دختر ۱۲ ساله‌اش] در یک جشنواره ادبی و موسیقی شرکت کرد، که دوگینا به عنوان مهمان افتخاری در آن حضور داشت.

سرویس امنیت فدرال روسیه تاکید کرد که اطلاعات خود را به کمیته تحقیق این پرونده منتقل کرده است.

گفته می شود که ولک آپارتمانی را در همان ساختمانی محل اقامت دوگین، اجاره کرده بود تا اطلاعاتی در مورد سبک زندگی وی به دست آورد.

بنا بر گزارش‌ها، داریا دوگین، شامگاه شنبه در حال برگشت از یک نمایشگاه بود که ماشینش در نزدیکی روستای «بولشیه ویازیومی» در حومه مسکو منفجر و تکه‌تکه شد؛ حادثه‌ای که به نظر می‌رسد طرحی برای ترور پدرش بود.

الکساندر دوگین یکی از نزدیک‌ترین مشاوران ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است و اغلب به او «مغر رهبر روسیه» و یا «راسپوتین Rasputin» گفته می‌شود.