شهر خبر

ترابیان:

مجمع با دلایل قابل قبول می‌تواند در انتخابات رای ندهد/ اظهارات متناقض فیفا را گیج کرده است

ترابیان: مجمع با دلایل قابل قبول می‌تواند در انتخابات رای ندهد/ اظهارات متناقض فیفا را گیج کرده است

سرپرست اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: اعضای مجمع در تاریخ ۸ شهریور می‌توانند در انتخابات فدراسیون فوتبال رای ندهند.

به گزارش مشرق، عباس ترابیان، در مورد اینکه با توجه به انتقاد برخی مبنی بر غیررقابتی بودن فضای انتخابات آتی فدراسیون فوتبال آیا مجمع می‌تواند خواستار تعویق انتخابات شود، اظهار داشت: اگر اعضای مجمع به این نتیجه برسند اکنون افراد اصلح در انتخابات فدراسیون فوتبال حضور ندارند، می‌توانند در همان روز برگزاری مجمع با ۳-۲ روش خواستار تعویق انتخابات شوند. یکی از روش‌های بسیار قابل قبول هم این است که اعضا با دلایل قابل قبول بگویند به این دلیل که سرنوشت فوتبال کشور، تیم‌های ملی، باشگاه‌ها و... در گرو همین انتخابات است و این نامزدها افرادی نیستند که ویژگی‌هایشان با خواست کلی مجمع همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: مجمع می‌تواند برای این درخواست سخنگویی را انتخاب کند تا در همان جلسه ۸ شهریور خواستار تعویق انتخابات شود. البته اکنون فقط ۸ روز تا انتخابات فدراسیون فاصله داریم و مهلت ۲۱ روزه برای درخواست جدید اعضا و صدور دستورالعمل مطابق این درخواست به اتمام رسیده است. به همین دلیل نمی‌توان قبل از این تاریخ خواستار تعویق انتخابات شد. در همان جلسه حتی یک نفر می‌تواند پیشنهاد را مطرح کند و سایر افراد در موردش رای بدهند.

سرپرست اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: مجمع باید پس از این اقدام، زمانی را برای برگزاری انتخابات در نظر بگیرد، حتی می‌تواند به هیات رئیسه بگوید نسبت به اساسنامه ایراد داریم و باید تغییراتی در آن ایجاد کرد تا  بار دیگر دچار معضلاتی که اکنون گرفتار آن هستیم، نشویم.

ترابیان در خصوص نامه اخیر فیفا و AFC به فدراسیون فوتبال و درخواست توضیح نسبت به اظهارات برخی نمایندگان مجلس درباره انتخابات توضیح داد: فیفا از قدیم تاکید کرده که باید استقلال فدراسیون حفظ شود. حتی در دوره قبلی دبیرکلی مهدی نبی بحث دخالت شخص ثالث را مطرح کرد و به همین دلیل وزیر ورزش و معاونش اعلام کردند حق رای در مجمع فدراسیون فوتبال را نمی‌خواهیم تا فوتبال کشور دچار مشکل نشود. اکنون هم روی آن اصل تاکید دارد. نمی‌دانم اخبار مربوط به صحبت‌های نمایندگان از کجا به گوش فیفا و AFC رسیده، اما قطعا این مسائل را دنبال می‌کنند. حتی اگر فیلم‌هایی که از صدا و سیمای خودمان پخش می‌شود، برای این دو نهاد ترجمه کنند، متوجه می‌شوند چه خبر است.

وی اضافه کرد: به هر حال فیفا و AFC متوجه شدند که برخی نمایندگان مجلس با اظهارنظرهای خود قصد دخالت در انتخابات را دارند و این موضوع را به شکل ظاهری و شفاهی اعلام کردند. به همین دلیل می‌خواهند تکلیفشان مشخص شود که آیا این صحبت‌ها اظهارنظر غیررسمی بوده یا حرف نماینده متعلق به ارگان و گروهی است که می‌خواهد در انتخابات دخالت کند. هر کسی می‌تواند اظهارنظر کند، اما فیفا به هیچ وجه اجازه دخالت نمی‌دهد. به تازگی فدراسیون فوتبال هند را هم به دلیل دخالت شخص ثالث تعلیق کرد. اکنون هم می‌خواهد بفهمد چه اتفاقی در فوتبال ایران افتاده است. برخی اظهارات متناقض که از ایران برای آنها مخابره می‌شود نیز آنها را گیج می‌کند.

منبع: فارس