شهر خبر

پیام تسلیت عارف در پی قتل علی محفوظی:

متولیان نظم و امنیت به جای گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی در حفظ امنیت جامعه و شهروندان هوشیار باشند

امنیت جامعه با امنیتی سازی و نگاه های امنیتی حاصل نمی شود

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سوء قصد به دکتر علی محفوظی و افزایش جرایمی همچون زورگیری تاکید کرد: متولیان ِ نظم و امنیت کشور به جای تقلیل ِ برخی وظایف محوله به موضوعاتی همچون گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی باید در حفظ و ارتقاء امنیت جامعه و شهروندان بیش از گذشته هوشیار باشند.

اعتمادآنلاین|

محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سوء قصد به دکتر علی محفوظی و افزایش جرایمی همچون زورگیری در پست اینستاگرامی منتشر کرد:

فاجعه سوء قصد به دکتر علی محفوظی به دنبال دیگر جرایم مشهود ،مانند زورگیری از شهروندان در خیابان های پایتخت و دیگر شهرهای کشور که با رعب و وحشت هموطنان عزیزم همراه بوده است، جدای از برخی دلایل جامعه شناختی همچون مشکلات معیشتی و اقتصادی، نشان از این دارد که متولیان ِ نظم و امنیت کشور به جای تقلیل ِ برخی وظایف محوله به موضوعاتی همچون گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی باید در حفظ و ارتقاء امنیت جامعه و  شهروندان بیش از گذشته هوشیار باشند. 

البته معنای هوشیار بودن امنیتی کردن ِ فضای کشور نیست. بلکه همه  نهادهای مسئول با کمک و همراهی مردم ، اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار دهند . 

حفاظت از امنیت جامعه، نتیجه  شناخت  همه جانبه  مولفه های بحران ساز و اقدامات  اساسی است. امنیت  جامعه با امنیتی سازی و نگاه های امنیتی حاصل نمی شود.